SANT JORDI 2024

Celebració de la diada de Sant Jordi 2024

El passat 23 d’abril vam celebrar la diada de Sant Jordi amb un acte de reconeixement artístic i literari als diferents treballs realitzats pels estudiants del centre. L’alumnat va poder participar en dues categories artístiques. D’una banda, en la 3a edició dels premis Magda Jiménez que promouen la creació literària, plàstica o audiovisual al voltant d’un tòpic literari. En aquesta edició les obres havien de reflexionar, investigar o imaginar sobre la veritable amistat que és el significat del tòpic Vera Amicitia. D’altra banda, els premis en llengües estrangeres  han permès als nois i noies expressar-se en anglès i francès a través d’obres literàries i plàstiques sobre diferents temàtiques.

En aquest acte vam poder conèixer diferents activitats artístiques que es treballen a l’institut i així, vam gaudir d’una peça musical amb instruments Orff, interpretada per l’alumnat de 2n d’ESO, d’una actuació de ball de bastons realitzada per l’alumnat de 3r d’ESO i de la interpretació d’una escena de l’obra La casa de Bernarda Alba per part de l’alumnat d’arts escèniques de 4t d’ESO. Aquests alumnes van anunciar també, la inauguració d’una exposició sobre el món de Federico García Lorca i de Bernarda Alba que han preparat des de la matèria de castellà. Una versió d’aquesta obra serà representada al Teatre de Salt a final de curs.

Un any més, el centre va tenir una representació al Passeig Ciutat de Girona de Salt amb una parada de venda de llibres, roses i objectes dissenyats per l’alumnat de PFI. La parada va comptar amb l’organització i gestió de l’associació de mares i pares del centre i, amb la col·laboració d’alumnat i professorat de 4t d’ESO i PFI.

PALMARÈS

III PREMIS MAGDA JIMÉNEZ – Obres creades al voltant del tòpic literari

VERA AMICITIA

Categoria Plàstica  1r ESO – elaboració d’una tira còmica en castellà