ESTADA FORMATIVA A L’ESTRANGER

Dues professores del nostre centre han participat en dues mobilitats de job shadowing dins del marc ERASMUS+ CETE de Servei Comunitari. Els objectius principals d’aquestes mobilitats són l’observació de diferents metodologies i projectes que es fan a altres centres educatius de la Unió Europea en relació a l’educació per a una ciutadania activa, a la inclusió de l’alumnat nouvingut i NEE, als projectes de preservació del medi ambient i a l’orientació universitària.

L’Imma Rodríguez, juntament amb dues professores d’altres centres educatius catalans (Ins Les Marines i Ins Terres de Ponent), va poder assistir a classes i entrevistar a docents i gestors del Lycée de la Mer a la ciutat de Gujan-Mestras (França) durant la setmana del 15 al 19 de gener. Un centre educatiu molt singular amb una àmplia diversitat d’estudis lligats al seu entorn natural i social, com els batxillerats professionals especialitzats en la  construcció nàutica o de cultiu d’ostres. També van conèixer una llarga llista de projectes orientats al desenvolupament psicosocial de docents i alumnes.

La Jésica Díaz, d’altra banda, amb una professora de l’Ins Terres de Ponent, va estar al Liceo Scientifico  Alessandri Tassoni, de la ciutat de Mòdena (Itàlia), durant la setmana del 12 al 16 de febrer. Un centre on es cursen estudis superiors d’àmbit científic i gràcies a les entrevistes i observacions d’aula amb els col·legues italians, es va poder constatar alguns dels objectius del SECO , entre els quals, destaca el de ciutadania activa on es promouen valors cívics a diferents matèries, lligats a objectius i competències clau curriculars.

Una experiència molt valuosa i que permetrà enriquirir els nostres projectes futurs de centre.

Gràcies al programa ERASMUS + CETE per fer possible aquestes estades formatives al nostre professorat!