Al voltant de l’esport

– 1r ESO –

COREOGRAFIES FESTA DE NADAL”

Actuen els 2 grups classe fent una representació relacionada amb la seqüència didàctica de balls i jocs populars.

BICICLETADA PEL TENES”

Projecte al voltant del Tenes que integra diferents àrees en els cursos de 1r, 2n i 3r ESO. La pedalada encapçala la vivència del projecte tot fent un recorregut pels camins paral·lels al riu Tenes on Policia Local i Protecció Civil ens acompanya en alguns trams del recorregut facilitant-ne la organització.

PATINS i PATINETS al PATINODROM”

Club Patí Lliçà ens facilita poder vivenciar la pràctica del patinatge de velocitat al patinòdrom de Ca l’Artigas durant 2 sessions a 1r i 2n ESO. Així mateix l’Ajuntament ens facilita que hi puguem arribar tot el grup classe en bus públic.

FESTA ESPORTIVA AMB TOTS ELS CURSOS”

Previ al Nadal o al fi de curs s’organitza amb tots els nivells de l’institut una gran festa esportiva a les instal·lacions esportives municipals sigui el pavelló i/o camp de gespa exterior on tothom hi té cabuda, professors i alumnes.

– 2n ESO –

COREOGRAFIES FESTA DE NADAL”

Actuen els 2 grups classe fent una representació relacionada amb la seqüència didàctica balls tipus country o balls coreografiats triats per el propi grup classe.

OLIMPIADA ATLETICA”

El projecte esportiu de centre OLIMPIADA ATLETICA de 2n ESO, tindrà la V edició aquest 2018. Es celebra a les pistes d’Atletisme de Parets del Vallès. Els nostres alumnes es converteixen en atletes olímpics de l’Institut Hipàtia tot corrent, saltant i llançant en 8 de les disciplines del programa atlètic. L’alumnat es prepara dins l’assignatura d’EF durant 2 mesos de classes. Els professors en són jutges i tots som animadors. Hi ha medalles per als 3 primers i primeres atletes de cada prova. Tots els participants reben un obsequi pel seu esforç i col.laboració.

PATINS i PATINETS al PATINODROM”

BICICLETADA ANEM PEL TENES”

Projecte ANEM PEL TENES que integra diferents àrees en els cursos de 1r, 2n i 3r ESO. La pedalada encapçala la vivència del projecte tot fent un recorregut pels camins paral·lels al riu Tenes on Policia Local i Protecció Civil ens acompanya en alguns trams del recorregut facilitant-ne la organització.

FESTA ESPORTIVA AMB TOTS ELS CURSOS”

MATINAL D’ESPORT A LA PLATJA”

Juntament amb l’institut Maremar del Masnou organitzem aquesta trobada esportiva a la platja d’Ocata, al Maresme. Alumnes dels 2 centres repartits en 3 equips tenen la oportunitat de practicar esport conjuntament i fer amistat amb altres alumnes de la mateixa edat. Els esports de platja que practiquem son el voleibol, el baseball, futbol, pales platja i llançament de vòrtex.

ACTUACIONS DE BALL PER SANT JORDI”

Actuen els 2 grups classe fent una representació relacionada amb els balls de Saló i l’Acrosport.

BICICLETADA ANEM PEL TENES”

– 4t ESO –

LA DUATLÓ, BICICLETA i CURSA A PEU”

Ja son 4 les edicions de la DUATLÓ 4t ESO, projecte esportiu que consisteix en cursa a peu combinada amb bicicleta tot terreny pels camins del nostre municipi. Els nostres alumnes escollen poder participar de la modalitat individual o parelles. Es fa cursa a peu 1000m, tot seguit 6km en bicicleta per a continuar corrent 800m. El total del recorregut es pot fer sol o entre 2 persones.

Policia Local ens ofereix suport, sense el qual no es podria organitzar la prova. Els professors i alguns alumnes en son organitzadors i jutges dels control.

Tenen medalles els 3 campions i campiones de cada prova. Tots els participants reben un merescut obsequi pel seu esforç i superació personal.

PADEL A LES PISTES DE L’ALIANÇA”

Simultàniament als entrenaments de resistència per a afrontar bé la duatló, el grup classe es parteix en dos per tal d’aprendre i millorar l’esport del Pàdel a les 2 pistes de pàdel de l’aliança que son a tocar de l’institut. De manera que es combinen aquestes dues activitats esportives; pàdel i cursa a peu per el Pinar de la Riera.

MUSICAL WEST SIDE STORY” 2018

Juntament amb les àrees de música i VP es preparen els musicals a l’Hipàtia. Altres anys s’han celebrat els següents musicals: 2014 Grease, 2015 i 2016 Mar i Cel, 2017 El petit príncep i al 2018 es celebrarà West Side Story. Projecte que es prepara amb antelació des d’aquestes 3 àrees i que a 1 setmana vista del musical tot l’institut gira al voltant d’aquesta celebració, implicant-se ara sí, totes les àrees restants.

FESTA ESPORTIVA AMB TOTS ELS CURSOS”

CAIAC I SNORKEL-VIATGE FI CURS MENORCA”

Per fi de curs, 4t ESO viatja a MENORCA, on una de les moltes activitats que es preparen és el CAIAC i SNORKEL dins el parc Natural de S’Albufera i Es Grau, on l’alumnat té la oportunitat de combinar aquestes activitats esportives aquàtiques juntament amb el senderisme per Camí de Cavalls.

– ACTIVITATS COL.LABORACIO AMPA–

EXTRAESCOLARS AMPA HIPATIA”

Tot l’alumnat del centre de 1r a 4t ESO, així com exalumnes, tenen la possibilitat si ho desitgen de participar d’aquestes activitats que s’imparteixen els dilluns i dimarts per la tarda.

Conjuntament amb AMPA HIPÀTIA D’ALEXANDRIA organitza activitats esportives com son PADEL (2 torns) i HIP HOP (2 torns), les activitats de balls son escenificades a les festes de Nadal i Sant Jordi on els alumnes poden lluir bé les coreografies que preparen amb el seu professor.

CARNESTOLTES”

Per bé que és una activitat on la iniciativa sorgeix del propi alumnat, les tutories i EF en té un pes important ja que hi ha una preparació prèvia canalitzada per tutories i delegats de les classes. Durant el concurs i desfilada de disfresses AMPA hi sol ser present formant part del jurat.

BML – BARCELONA MAGIC LINE”

Caminada solidària organitzada per l’Hospital de Sant Joan de Déu i que AMPA i Hipàtia d’Alexandria hi col·laboren cada any per tal d’ajudar als nens malalts. Ja fa 4 anys que hi participem formant grups de 100 persones que caminem per Barcelona 10km seguint l’itinerari marcat per la organització.