Fem Skype amb una escola de Berlín

Dins el projecte plurilingüe European Wanderlust, els alumnes de 3r ESO comencen ara un intercanvi lingüístic en tres idiomes (anglès, alemany i castellà) amb alumnes de l’escola Montessori de Berlín, escola que ens acollirà durant un dia en el marc del viatge que tenim previst al juny a aquesta ciutat.

La primera presa de contacte va tenir lloc divendres passat mitjançant una videoconferència via Skype en què va participar el professorat implicat en l’intercanvi, la coordinadora de projectes internacionals de Berlín i la nostra directora Lourdes Pérez, a més de tres alumnes de l’Hipàtia i tres alumnes d’aquesta escola alemanya. La conversa es va desenvolupar tanmateix en les tres llengües i va resultar molt profitosa perquè vam tenir l’oportunitat de conèixer personalment qui seran els nostres companys durant els propers mesos.

L’objectiu d’aquest intercanvi és oferir als nostres alumnes un context real on posar en pràctica els seus coneixements de llengua estrangera i apropar-los a una realitat lingüística, social i cultural que té alhora característiques semblants i diferents a la nostra perquè puguin desenvolupar el seu esperit crític.

Per aquest projecte els alumnes han triat la llengua en què volen fer l’intercanvi lingüístic (anglès, alemany o castellà) i hem creat tres grups equitatius: el grup ENG on els alumnes es comunicaran en anglès, el grup DEU on els alumnes treballaran en llengua alemanya i rebran el suport dels alumnes de Berlín i el grup ESP on serem nosaltres qui ensenyarem castellà als nostres amics alemanys.

Per la tornada de les festes de Setmana Santa tenim pendent crear les parelles d’intercanvi entre els alumnes de Lliçà i els alumnes de Berlín a partir de les seves aficions particulars i ja hem acordat la data del 15 d’abril per fer un nou Skype, aquest cop entre els alumnes de les dues escoles.