La tecnologia digital al centre

LA TECNOLOGIA DIGITAL AL SERVEI DE L’EDUCACIÓ: L’iPad a l’aula

Cada un dels alumnes de l’Institut Vall de Llémena disposa d’un iPad propi que li permet accedir en tot moment a una gran quantitat de continguts educatius, buscar informació a Internet, fer servir eines que potenciïn les seves capacitats , coneixements i creativitat i desplegar les seves competències.

Els estudiants amb accés a aquestes eines preparen millor els treballs de classe, saben analitzar i resoldre problemes amb major facilitat, realitzen més i millor treball col·laboració i comparteixen àmpliament el coneixement amb els companys. Amb l’iPad, els alumnes són capaços d’explorar un món d’idees i continguts i de trencar els límits físics de l’aula.

El sistema 1:1 (1 aparell, 1 alumne) possibilita la personalització i individualització dels processos d’ensenyament-aprenentage i paral·lelament facilita i impulsa el treball en equip.

Aquesta eina es combina amb les pissarres digitals, els projectors de cada aula i la tecnologia Air Play  que permet projectar el contingut de cada un dels iPads i mostrar d’aquesta manera el treball realitzat per un alumne a tot el grup.

D’altra banda, també disposem de chromebooks i PC per fomentar el coneixement d’altres sistemes operatius i dispositius,  fornint l’alumnat amb eines per seguir aprenent. A partir del curs 20-21 amb el Pla Digital de Catalunya, els alumnes  també disposen de Chromebook cedit pel centre, que passarà a altres cursos un cop marxin del centre.

les tauletes digitals a l’aula