Celebrem, amb un gran èxit, la reobertura de la biblioteca

El passat dimarts 5 de juny va ser un dia molt especial per a l’institut, ja que vam fer un acte per tal d’inaugurar la nova biblioteca del centre, després d’un intens procés de renovació que ha donat uns magnífics resultats!

Per tal de celebrar-ho amb tota la comunitat educativa (alumnat, professorat i famílies) vam organitzar, amb molta il·lusió, un acte, que contemplava tot un seguit d’actuacions.

L’esdeveniment es va iniciar amb una taula rodona en la qual van intervenir diverses persones que, d’alguna manera o altra, estaven vinculades amb la biblioteca. L’objectiu era dirigir la mirada cap al passat per descobrir la història de la biblioteca, arribar fins el present, explicant què ha significat el projecte biblio(r)evolució de la Fundació Jaume Bofill i pensar en el futur, reflexionant sobre la importància de seguir treballant per una biblioteca de qualitat a l’institut. Moderades per l’actual bibliotecària, Núria Roca, les persones que ens van ajudar a fer aquest viatge compartint les seves experiències personals entorn la nostra biblioteca varen ser tres exalumnes dels anys 60, en Josep Maria Graell, el Jordi Fuertes i l’Enric Llarch, dues exprofessores, la Concha Piedrafita i la Mariola Rotllán, i una bibliotecària juvenil que ens ha estat assessorant aquest curs, la Júlia Baena.

Després de la taula rodona vam gaudir d’un espectacle poètic a càrrec de Cor de Carxofa, una associació de foment del glosat en la qual l’Assumpta Durà, exprofessora de l’institut, n’és una de les artistes. Tenen per objectius la recuperació, la promoció i la difusió del glosat en català, entès com a gènere poètic i musical que consisteix a improvisar versos sobre una determinada melodia. Els i les glosadores ens van oferir una demostració d’aquest art, improvisant a l’instant rimes i animant-nos també al públic a entornar les tornades. La biblioteca va tornar a ser, com no podia ser d’una altra manera, la protagonista absoluta de les gloses. Les i els artistes van glosar sobre temes com la bibliorevolució, propostes d’activitats a la biblioteca i la lectura.

A continuació vam cedir l’escenari a dues estudiants del centre, la Danielle Pluas i la Paula Herruzo, que representaven l’alumnat i ens van oferir una gran actuació. Era, doncs, imprescindible que fossin dues alumnes les que prenguessin al protagonisme, ja que, al cap i a la fi, seran també els i les alumnes les que volem que es sentin seva la biblioteca, aprofitant-la al màxim. La Paula i la Danielle ens van deixar bocabadats amb la seva actuació, fruit de l’acompanyament durant la preparació de l’Anna Casals, professora de música, i de la combinació dels seus talents: la Danielle al piano- que fins i tot es va animar a tocar un bis- i la Paula recitant un poesia d’Alejandra Pizarnik.

Per acabar, vam fer una visita a la nostra fantàstica biblioteca- si encara no ho heu fet, aneu-hi!!!- i vam tancar la celebració amb un psicolabis que ens va oferir la Pepi a la cantina de l’institut.

L’esdeveniment va ser tot un èxit, amb una gran assistència, tant d’alumnat, com de professorat i famílies. Estem, doncs, pletòrics de felicitat i amb molta motivació per seguir endavant i per fer anar fent créixer aquesta biblioteca, que després de molta dedicació, ja llueix com cal. L’espai convida a entrar-hi i, a més, tenim moltes novetats: unes novel·les juvenils i còmics que ben segur que us atraparan!