Escola del Mar de Badalona

Durant els mesos de desembre i gener els cinc grups de primer de l’ESO hem anat a l’Escola del Mar de Badalona, on ens esperaven la Montse, el Xavi i el Francesc, experts en ecosistemes marins.

En els seus aquaris vam veure  els diferents ambients del litoral mediterrani, el mediolitoral, on hi viuen organismes com els crancs i els tomàquets de mar, ben adaptats al moviment continu de les onades i a l’alternança de períodes d’immersió i emersió. Més avall, els fons sorrencs, on hi viu la serp i la botifarra de mar, i les praderies de posidònia, on hi ha una gran diversitat d’espècies que hi troben refugi i aliment. Camuflats en el fons rocós hi vam descobrir el mero i l’escórpora i per últim, el fons blau, el coral·ligen, hàbitat d’esponges, cnidaris i molts altres organismes bentònics.

També vam fer un taller on ens van explicar la importància del plàncton en les cadenes tròfiques marines i la seva participació en la producció oxigen per al nostre planeta. Per concloure la sessió, vam fer observacions de mostres de fitoplàncton i zooplàncton amb el microscopi òptic i la lupa binocular.

Un cop vam acabar encara quedava força temps, i per aprofitar, vam decidir anar una estona a la platja. Vam fer moltes fotos i també vam buscar petxines i pedres i fins i tot algú es va refrescar els peus!

Després vam agafar el metro per tornar a l’institut.

Va ser una súper-sortida!