Debat i Aprèn

Al llarg del 2n trimestre i part del 3r, l’alumnat de QA, QC i QD de l’INS Joan d’Àustria realitzaran un taller sobre oratòria i expressió oral. Seran 8 sessions (1 per mes aproximadament) sobre les formes transversals i les diferents competències i habilitats que són necessàries per assolir un bon nivell d’expressió oral per desenvolupar presentacions i debats. Es tracta d’una iniciativa que ha desenvolupat l’IMEB (Institut Municipal d’educació de Barcelona) que no només incrementa la capacitat comunicativa dels alumnes sinó que també potencia capacitats com l’organització d’idees, el treball en grup, la cerca d’informació mitjançant la lectura, l’escolta activa i el respecte a les opinions dels altres. Constitueix doncs una eina enfocada a promocionar l’èxit escolar. Hi participen alumnes i professors de 4t d’ESO, 1r i 2n de Batxillerat de centres educatius de la ciutat, amb representació de tots els districtes de Barcelona.

Les sessions són: PRESENTACIÓ I PÀNIC ESCÈNIC, CONNECTAR AMB EL PÚBLIC, COMUNICACIÓ NO VERBAL,  PREPARAR EL DISCURS – MAPA MENTAL, SELECCIÓ D’ARGUMENTS, ESTRUCTURA DEL DISCURS, RETÒRICA BÀSICA i  POSADA EN ESCENA.

L’objectiu final serà, doncs, un debat entre els diversos centres que hi participen. Aquest es farà en l’acte de cloenda (finals d’abril o maig) i permetrà als nois i noies posar en pràctica i mostrar els coneixements i aptituds adquirits al llarg del taller. Debat1                                                                                                                                                                               Eric.B