GAME OVER (Fundació Institut Guttmann)

En una emotiva presentació el passat 12 de gener, els estudiants del PFI, van rebre una impactant lliçó sobre els perills de la conducció irresponsable.

L’Àlex, un jove en cadira de rodes, va compartir la seva experiència d’un accident de moto el 2015, atribuït al consum d’alcohol i marihuana. La xerrada va incloure vídeos d’accidents i testimonis d’altres persones en cadira de rodes per accidents de trànsit. El missatge principal va destacar la importància de la consciència al volant i la responsabilitat per a evitar tragèdies. La iniciativa cerca sensibilitzar als joves sobre les conseqüències de decisions imprudents al conduir, promovent conductes més segures en les carreteres.

Fira microprojectes 2023

El passat 5 de desembre, dos estudiants del Programa de Formació i Inserció van presentar un microprojecte pioner i digital de 12 hores d’implicació.

Els alumnes, van explicar la seva iniciativa davant de la resta de PFI’s de Catalunya: pujar vídeos educatius a plataformes com YouTube i Tik Tok amb l’objectiu d’arribar a un públic divers i adaptar-se als diferents estils d’aprenentatge. “Volem acostar-nos als joves d’una manera familiar i accessible”, va comentar Joaquim. Els vídeos abordaran diverses matèries i nivells educatius, oferint contingut de qualitat i consells pràctics.

Primeres trobades amb els voluntaris d’Històries de vida

Històries de Vida (HdV) és un projecte que posa en contacte a alumnes PFI amb voluntaris d’empreses de diferents sectors per compartir la seva experiència personal, acadèmica i professional.

El passat 17 de novembre, la Sandra, la Vero i l’Albert, van venir al nostre centre per a compartir les seves experiències amb els nostres alumnes i la jornada va acabar sent molt enriquidora.

Desenvolupament de videojocs amb Robòtica Esparreguera

Dos joves programadors de l’empresa Robòtica Esparreguera, van visitar el PFI els dies 8 i 15 de novembre per a formar als estudiants en els conceptes bàsics de programació de videojocs utilitzant el software Godot. Durant els tallers, els participants van adquirir habilitats fonamentals i van explorar l’escriptura de codi de la mà del fascinant món del desenvolupament de videojocs.

Matrícula PFI

LLISTAT ADMESOS

Iniciem el procés de matrícula dels alumnes assignats al PFI, el temps de fer la matrícula és del dia 3 de juliol al dia 14 de juliol (quin no ho faci dins d’aquestes dates, perd la seva plaça).

• Telemàtica
  1. Documents a enviar:

Full matrícula  + DNI alumne + DNI tutor/a legal + resguard de pagament

1. On enviar els documents:

– Al correu: matricula@elcairat.cat en un mateix mail.

• Presencial

1. Venir al centre a buscar el document i signar-ho. Portar la fotocòpia del DNI de l’alumne i del tutor/a legal + resguard de pagament.

Matrícula PFI

MATRÍCULA PROGRAMES DE FORMACIÓ I INSERCIÓ (PFI) CURS 2019-2020

Termini: Del 2 al 9 de setembre de 2019

Horari: De 9 a 13:30 h.

L’alumnat que no formalitzi la matrícula en el període establert es considera que renuncia a la plaça adjudicada, llevat que es produeixi un endarreriment per causes justificades.

Documentació que cal presentar

Per formalitzar la matrícula cal presentar la documentació següent:

• Full de matrícula, degudament complimentat. Full matricula
  • Acord formatiu. L’accés a un PFI és voluntari i, per tant, en el moment de la fer la matricula l’alumne o l’alumna ha de signar un acord on consti el seu compromís d’assistència i aprofitament així com el seu respecte a les normes bàsiques de funcionament del centre. Acord Formatiu
  • Imprès autorització relativa als alumnes (menor d’edat). Autorització relativa alumnes (Menors d’edat)
  • Imprès autorització relativa als alumnes (major d’edat) Autorització relativa alumnes (Major d’edat)
  • Comprovant del Banc Sabadell del pagament de 40 euros (Cal pagar abans de venir a portar la documentació). pagament