Servei i Aprenentatge visita Càritas

El passat divendres 13 d’abril l’alumnat de 4t A i SIEI vàrem visitar Càritas d’Esparreguera com a activitat que forma part de la campanya solidària “Recollida d’aliments” que desenvolupen els alumnes dintre de la matèria Servei i Aprenentatge de 4t d’ESO.
Agraïm a la Rosa i la Sara que treballen a Càritas per rebre’ns i respondre a totes les qüestions plantejades per l’alumnat.

Apprendre en découvrant le monde

Hier, les élèves de français de 1er, 2ème, 3ème et 4ème d’ESO sont allés voir tous ensemble  l’adaptation du roman « Le Tour du monde en 80 jours ». La représentation a été jouée par la compagnie de théâtre « Voilà ! ». Nos étudiants se sont amusés et appris au même temps.  Nous espérons que nous pourrons répéter l’expérience l’année prochaine .

Triem president o presidenta

Un altre any més els alumnes de 4t d’ESO han participat de forma activa en el Taller “Sóc diputat/da” del Parlament de Catalunya.

Prèviament a classe, s’han format quatre grups parlamentaris amb uns portaveus encarregats de defensar un programa. Un cop al Parlament, al taller els alumnes han pogut viure de més a prop com funciona la vida política amb pactes i negociacions amb l’objectiu d’ escollir a un President o Presidenta de la Generalitat.

En finalitzar el taller, han pogut gaudir d’una breu visita guiada pel Parlament.

Concurs literari i fotogràfic Sant Jordi 2018

Participa amb les teves creacions.

Recordeu que aquest divendres 6 d’abril és el darrer dia per a presentar les vostres creacions literàries (en català, castellà, anglès o francès), o bé amb les fotografies matemàtiques.

També podeu presentar els vostres relats històrics o fotografies històriques fins el 13 d’abril.

Animeu-vos a participar-hi!

Cliqueu en les següents imatges per llegir les bases:

Premiats a l’Exporecerca Jove 2018

Premi Consejo Superior de Investigaciones Cientı́ficas (CSIC) i 3r Premi Exporecerca Jove atorgats al treball Estudi de la durada de la tinta de diferents marques de bolígrafs i creació d’una tinta ecològica dels alumnes: Jordi Acevedo, Marius Escànez, Irune Prats, Àlex Rodríguez, tutoritzat per la Carme Piqué.

Accèssit Ciència en Societat atorgat al treball Oceans de plàstic dels alumnes: Brian Marín i Júlia Rodríguez, tutoritzat per la Lucía Giménez.

Felicitats a tots els participants!

XIV Certamen de Lectura en Veu Alta

El dimecres 21 de març es van celebrar a l’Auditori del Molí dels Frares de Sant Vicenç dels Horts els Quarts de Final del XIV Certamen de Lectura en Veu Alta.
L’alumne Roger Félez ha estat el representant del nostre centre a la categoria dels Corsaris (1r i 2n Cicle d’ESO).
A la celebració d’aquest certamen van ser convocats 25 centres de Primària i Secundària de diferents municipis del Baix Llobregat.

IX Olimpíada de Geologia a Segòvia

Aquestes olimpíades consten de dues proves: una per equips i una altra individual. El seu equip  estava format per una noia de Cadis i un de Burgos. Les preguntes tractaven sobre temes de geologia i de Ciències de la Terra i es valoraven els seus coneixements i la resolució de casos pràctics.

Ens visiten les universitats catalanes

Les oportunitats i els diferents graus són les temàtiques que escolten els nostres alumnes de batxillerat per a poder decidir sobre el seu futur universitari.

Aquest trimestre la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona, la Universitat de Manresa, la Universitat de Vic i l l’Esci-UPF han explicat els seus graus i  els han donat consells sobre la importància de ser un bon universitari.