Institut Ciències de la Terra Jaume Almera

Les alumnes Elsa Martín, Marta Ochando, Nerea Serrano i Maria Sicília han gaudir d’una estada a l’institut de Ciències de la Terra Jaume Almera (ICTJA-CSIC) gràcies al premi que van guanyar a la passada edició d’Exporecerca Jove.

L’ICTJA-CSIC és considerat com un dels centres de recerca en geociència més rellevants d’Espanya. A més a més, aquest centre serveix com a font d’assessorament en casos d’emergències de riscos naturals i col·labora en projectes relacionats amb la indústria dels recursos naturals.

I a una d’aquestes sessions han pogut assistir també per aprofundir en el seu treball de recerca els alumnes de batxillerat Marcel Bene, Víctor Losada, Marc Perera i Juan Sánchez.

Agraïm a l’investigador Jordi Díaz Cusi tot el temps que ens ha dedicat aquests dies.

Bioinformàtica a la Universitat Autònoma de Catalunya

L’alumne Marc Perera ha realitzat un curs d’introducció a la bioinformàtica entre els dies 10 i 14 de juliol a la UAB.
Aquest curs els permetia iniciar-se en el coneixement de  les bases de dades sobre genètica i com buscar la informació utilitzada en la bioinformàtica. Han après a tractar amb aquestes dades, com realitzar un clonatge “in silico”  i com obtenir la informació necessària per poder crear un arbre filogenètic.

Campus Ítaca 2017

El Campus Ítaca persegueix l’objectiu de motivar els nois i noies que estan a punt de començar l’últim curs d’ESO per tal que l’any següent segueixin estudiant. Aquest curs hi participen els alumnes Samira Solà, Lucía Martínez, Marta Lora, Adam Vallverdú i Marcos Martínez… Llegeix més»

Premiats a la 2a Edició del Premi de recerca Vila d’Esparreguera

19657046_1540594909338727_4820580751648055124_n

El treball L’impacte de la crisi econòmica al comerç d’Esparreguera de les alumnes Andrea Córdoba, Judith Urbán i Montse Sánchez ha guanyat el primer premi de la categoria de 3r i 4t d’ESO. Aquest treball ha estat dirigit pel tutor Josep M. Cobos.

Felicitats per aquest treball i les seves reflexions sobre el canvi del comerç a la nostra vila!

Fòrum de Joves Talents de Catalunya

IMG-20170629-WA0053La Georgina Molero ha pogut gaudir d’aquesta estada a Berga, els dies 28, 29, 30 de juny i l’1 de juliol.

Aquests dies ha fet activitats relacionades amb l’energia i l’aigua, juntament amb els altres 40 seleccionats de tot Catalunya.

Estades Argó 2017

Cinc alumnes de batxillerat participen a l’estades d’estiu del Programa Argó de la Universitat Autònoma de Barcelona. Durant tres setmanes estaran amb professorat del departament de Matemàtiques, del departament de Medicina i Cirugia Animal i del centre de Documentació Europea fent aquestes estades.

Programa premium de Talent d’Enginyeria Química

UPC Manresa

Tres alumnes de batxillerat participen en la segona edició del programa premium de Talent de la Universitat Politècnica de Manresa.
Aquest programa té per objectiu donar a conèixer la professió d’enginyeria química mitjançant la realització de pràctiques al laboratori i la participació en seminaris impartits per empresaris, professorat i investigadors.

Viu l’estiu a Blanquerna Universitat Ramon Llull

DSCN4360

Un grup d’alumnes de 1r de batxillerat va participar els dies 22 i 23 de juny als tallers que la facultat de Ciències de la Salut Blanquerna-URL organitzat per a alumnat de batxillerat.  Van poder fer tallers d’infermeria, fisioteràpia, nutrició i farmàcia realitzats per estudiants d’aquests graus i per professorat d’aquesta universitat.