Problemes a l’esprint

L’alumnat de primer i segon  d’ESO han realitzat l’activitat de resolució de problemes en línia per a equips de centre, que s’anomena Problemes a l’esprint.

Aquesta activitat va néixer l’any 2000, any mundial de les matemàtiques, com una activitat complementària al Cangur de la SCM, per a alumnes de segon cicle d’ESO i Batxillerat. A partir de l’any 2002 l’activitat es va passar a desenvolupar en tres nivells com una activitat convocada conjuntament per SCM i ABEAM. Des de l’any 2003 el tauler de joc té una referència al “No a la guerra“.

Bojos per l’economia

Els alumnes de segon de batxillerat, Chloé Nicolau i Marc Sánchez participen al taller “Bojos per l’Economia!” . Aquest taller consisteix en una sèrie de vuit sessions sobre diferents temes que formen part de l’objecte d’estudi de l’economia.

Aquest taller va adreçat a estudiants de primer i segon de batxillerat que desitgin aprofundir en els conceptes i tècniques que utilitzen els economistes per analitzar alguns dels fenòmens econòmics més importants. Es treballen els mètodes estadístics i matemàtics aplicats a l’economia i, per tant, hi participen alumnes que tenen una especial competència i interès en disciplines quantitatives.

Xerrada de pares i mares

El dimecres 21 de febrer  a la biblioteca del centre a les 19h es farà la segona xerrada sobre si És segur Internet per als nostres fills? per Albert Lorente.

Aquesta xerrada ens farà prendre consciència de la importància de la privacitat a Internet i de com s’ha de cuidar la identitat digital.

L’anterior  xerrada del 7 de febrer, el Carles Ventura ens va parlar de la responsabilitat dels seus estudis dels propis fills i com els pares hem d’estar al seu costat.

Testimonis de la Guerra de Síria

L’alumnat de segon de batxillerat ha pogut escoltar de primera mà els inicis de la revolució per  adolescents i quina ha estat la seva evolució, gràcies a Xaki Alrifai, president de la Casa Síriocatalana.
També li ha acompanyat l’Erika Torregrossa, jurista i professora de dret penal, qui ens ha fet reflexionar sobre la guerra de Síria com a camp de batalla de les grans potències.

Agraïm a la Fundació Olof Palme l’oportunitat d’acostar-nos i entendre millor aquest conflicte internacional.

El Cairat es mou. Montserratí ’18

La Comunitat educativa ‘El Cairat’ participa a la marxa al Montserratí. Un matí esplèndid per compartir més que una ruta.

Moltes felicitats a tots els participants i als campions de la marxa, entre ells el Jaume Moliner de 2n de batxillerat.

La Fageda, cooperativa de productes làctics

Els alumnes de 3r d’ESO hem visitat la Cooperativa la Fageda, a la comarca de la Garrotxa.Situada a La Fageda d’en Jordà, en un entorn natural privilegiat, que a més avui ens ha permès tocar la neu caiguda els darrers dies.
Hem gaudit d’una visita guiada per les granges, la zona de producció de iogurts i melmelades i finalment hem fet un tast boníssim.
Alguns de nosaltres hem pogut fotografiar-nos amb el Cristóbal Colon, fundador de la cooperativa que combina la producció de làctics amb una gran obra social.

Cicle de xerrades de l’AMPA per a pares i mares

A dins de l’adolescent hi ha el teu fill. Com pots comunicar-te amb ell?
Dimecres 7 de febrer a les 19h comencen les xerrades que organitza l’AMPA. Aquesta xerrada donarà eines per conèixer-se millor els adolescents i per comunicar-se positivament amb ells.
Us hi esperem a la biblioteca del centre!

Visita a l’arxiu municipal

Els alumnes d’Història de 4t visiten l’arxiu municipal on aprenen des del seu funcionament fins com se conserva tot el patrimoni documental  i fotogràfic d’Esparreguera que l’arxivera Rosa Maria Codina custodia extraordinàriament.