Setmana de la Ciència

Durante la semana dedicada a la ciencia el departamento de castellano ha aprovechado, en 2º de bachillerato, para aproximarse a la figura de Lewis Carroll, profesor de matemáticas y autor de la conocida obra Alicia en el país de las maravillas, con la intención de mostrar cómo el escritor de esa ficción desbordante de imaginacióna era también un hombre interesado por diferentes disciplinas científicas. Se apasionó por el álgebra, la geometría, la física y los juegos de lógica. De todo ello dejó muestras por escrito en obras didácticas, pero también en su obra más famosa, Alicia en el país de las maravillas y en su continuación , Alicia a través del espejo. Nosotros hemos intentado rastrear algunas de estas muestras en las obras mencionadas. a partir de la lectura de algún fragmento.

Setmana de la Ciència

Atès que aquesta setmana es dedica a la ciència, des del departament d’Educació Física, a més del treball dels pulsòmetres, els alumnes de batxillerat estan treballant l’àmbit de la salut, concretament, en la promoció dels beneficis de la pràctica de l’activitat física per a la salut.

La tasca que han fet és elaborar un vídeo en què expliquen alguns dels beneficis físicobiològics, cognitius i psicosocials per a animar a la població cada cop més sedentària a moure’s practicant una activitat física informal (com caminar) o formal (a través d’una entitat com potser un club).

Setmana de la Ciència

Durant la Setmana de la Ciència, als grups de 3r de l’ ESO i la matèria de Ciències Socials hem treballat el Turisme sostenible i la relació amb el medi ambient i els diferents sectors econòmics. Hem passat un vídeo sobre el turisme sostenible al nostre país i alguns alumnes han presentat treballs a classe i altres han fet vídeos d’entrevistes a Esparreguera.

Setmana de la Ciència

Des del Departament de Geografia i Història ens sumem a la celebració de la Setmana de la Ciència – 2017 des d’ una altra de paral·lela i internacional: Any del Turisme Sostenible. Pensem que es tracta d’ una activitat humana que provoca un impacte negatiu sobre el planeta… però no sempre ha estat així. Us convidem a veure imatges d’ un passat proper i plenes de turistes !! busqueu les diferències amb l’ actualitat …

Setmana de la Ciència

La utilització de pulsòmetres a les classes d’educació física per mesurar la intensitat de l’exercici físic.

L’alumnat d’ESO aprèn a observar la seva freqüència cardíaca en repòs i calcular la seva freqüència cardíaca màxima treballant amb pulsòmetres amb l’objectiu de dosificar la intensitat de l’exercici físic i valorar la càrrega de treball.