Trobada sobre Erasmus+ i internacionalització de centres esparreguerins

S’ha realitzat la primera trobada de diferents centres educatius de la nostra població per difondre els projectes europeus.

El grup impulsor de l’institut El Cairat ha explicat els projectes que fomenta la Unió Europea sobre mobilitat de professorat i alumnat, quins tipus de beques Erasmus + hi ha i les plataformes d’internacionalització dels centres escolars. També hem compartit els punts destacats per fer un projecte per obtenir aquestes beques europees.

Mestres i professors, amb el regidor d’educació de l’Ajuntament d’Esparreguera, hem intercanviat reflexions sobre la possibilitat d’augmentar la dimensió europea d’Esparreguera.

Barcelona Internacional Youth Science Challenge

La Georgina Molero de primer de batxillerat ha estat una dels 90 joves d’arreu del món que han estat seleccionats per participar en el Barcelona Internacional Youth Science Challenge.

Aquesta trobada internacional té com a finalitat estimular el talent científic. Aquesta tercera edició ofereix l’oportunitat de treballar en 11 centres de recerca d’excel·lència de Catalunya desenvolupant projectes en àmbits com la biomedicina, la genètica, la biotecnologia, la química, la física, la robòtica o la nanotecnologia.

Durant dues setmanes, aquests joves podran treballar en reptes de ciència i assistir a seminaris impartits per líders d’investigació.

Aquest programa d’excel·lència és una iniciativa de la Fundació Catalunya La Pedrera.

Congrés Internacional de Joves Investigadors a Saragossa

Els alumnes Anna Jaime, Aina Molero i Izan Salto participen amb el seu treball “Estudi de les joguines ibèriques als jaciments catalans i la seva possible classificació” al Congrés Internacional de Joves Investigadors a Saragossa els dies 3, 4, 5 i 6 de juliol.

En aquesta XXVII edició hi participen 70 joves investigadors a nivell nacional i de les delegacions internacionals del Marroc, Mèxic, Luxemburg, França, Bèlgica, Bulgària i Turquia.

.

Matrícula Batx i Festa local

Matrícula Batxillerat 2018-19

del 4 al 11 de juliol

De dilluns a divendres de 9:00h a 13:30h

Documentació que cal presentar

El dia 9 de juliol l’institut romandrà tancat.

Serveixi aquest escrit per recordar-vos que el proper dilluns 9 de juliol de 2018, el nostre institut romandrà tancat per ser dia festa local, segons l’Ordre ENS/108/2017, de 6 d’abril, per la qual s’estableix el calendari escolar del curs 2017-2018 per als centres educatius no universitaris, amb l’aprovació del Consell Escolar i d’acord amb les recomanacions del Consell Escolar Municipal d’Esparreguera.

Us recordem que durant el mes de juliol l’horari de secretaria serà de 9 a 13:30h.

Premi Vila d’Esparreguera

El treball “Investigació sobre els infants que es van quedar a Esparreguera durant la Guerra Civil Espanyola” de les alumnes Asmae El Khoulati i Sara López, tutoritzat per la Carme Piqué, guanya el primer premi de la categoria 3r i 4t d’ESO.

Aquest any aquest premi ha arribat a la seva tercera edició.

Felicitats per la vostra investigació!

Vena Trobada Nacional de Projectes KA1

La professora Juana Díaz ha estat els dies 25 i 26 de juny a Logronyo a la Cinquena Trobada Nacional de Projectes KA1.

En aquestes jornades es realitzaven diverses ponències sobre informació dels projectes Erasmus+, i en concret, dels KA1, adreçat a mobilitats per Europa de professorat.

“Enriqueciendo vidas, abriendo mentes” ha estat el lema de noves maneres de compartir aprenentatges.

Coneixem els graus de Ciències de la Salut

Alumnes de  de 1r de batxillerat han participat els dies 26, 27 i 28 de juny als tallers de la facultat de Ciències de la Salut de la universitat Blanquerna-URL.

“Viu l’estiu” són tallers d’orientació universitària  sobre infermeria, fisioteràpia, nutrició humana i dietètica i farmàcia realitzats per estudiants d’aquests graus i per professorat d’aquesta universitat. Es dona a conèixer els rols professionals de les disciplines universitàries de l’àmbit de la salut i es vol aportar coneixements, habilitats i actituds bàsiques i específiques dels àmbits de la salut.

Campus Ítaca

L’Andrea Ruiz, l’Àfrica Fernández, la Raquel Motos, l’Emilio González i l’Erik Ros són els alumnes de tercer seleccionats per anar al Campus Itaca.

Durant una setmana participaran en un munt d’activitats i tallers organitzats per la Universitat Autonoma.

15è Premi Argó

El treball Estudi de l’efecte immunosupressor de l’àcid micofenòlic (MPA) sobre les cèl·lules dendrítiques d’Eduard Benages i Sara Ladefoged Michelsen, tutoritzat per la professora Anna Feixas, guanya una menció honorífica al 15è Premi Argó.

Felicitats a tots!

Premi Concòrdia de Fedefarma

El treball de recerca Aplicacions dels mètodes númerics al càlcul de zeros de funcions no lineals. Estimació de la semivida d’un medicament de les alumnes Ana Pascual i Anna Salvador ha guanyat el quart premi a la 4a edició del Premi Concòrdia de Fedefarma. Aquest treball ha estat tutoritzat per la Patrícia Moreno.

Han defensat el seu treball a la facultat de Farmàcia de la Universitat de Barcelona.

Moltes felicitats per la vostra recerca!