Proves anuals per completar els ensenyaments d’ESO

Cada any es convoquen proves per a l’obtenció del títol de graduat en educació secundària obligatòria, per als alumnes que no l’hagin obtingut en finalitzar l’etapa.

Enllaç al departament d’ensenyament

Aquí  hi trobareu tota la informació necessària per a l’organització d’aquestes proves.
Els tres requisits que han de reunir els alumnes per poder presentar-se a aquestes proves l’any 2018 són:

1. Haver finalitzat l’ESO l’any 2016 o 2017.
    2. Tenir almenys 18 anys o complir-los dins de l’any 2018.

També hi pot concórrer l’alumne/a que faci els 17 anys l’any 2018 sempre que compleixi alguna de les condicions següents:
– Tenir un contracte laboral que l’impedeixi assistir al centre en règim ordinari.
– Trobar-se en procés d’obtenció d’un permís de treball (alumnat estranger).
– Ser esportista d’alt rendiment.

3. Haver cursat l’ESO (el 4t curs inclòs) sense haver obtingut el títol i amb un màxim de cinc matèries suspeses.

En aplicació d’aquests requisits, queden exclosos de les proves els alumnes inscrits per repetir 4t d’ESO en el present curs 2017-2018. En canvi, hi poden concórrer els alumnes que estan matriculats a ensenyaments d’adults o a l’Institut Obert de Catalunya, sempre que compleixin els tres requisits abans esmentats.

La sol·licitud per fer les proves s’ha de presentar durant els deu primers dies lectius del mes de febrer a la secretaria del centre on la persona sol·licitant va estar matriculada de quart d’ESO per última vegada.

El centre publica el calendari de les proves i les llistes de persones admeses i excloses deu dies hàbils després de tancar-se el període d’inscripció. Durant els tres dies hàbils posteriors a la publicació d’aquestes llistes, els aspirants exclosos poden presentar una reclamació davant la direcció del centre.

El dia de la prova, els alumnes han de portar l’original del DNI, targeta de residència, passaport o qualsevol altre document identificatiu oficial en vigor. El temps mínim per fer-la és de 60 minuts per a cada matèria. Es poden portar diccionaris i/o calculadora.

Criteris d’avaluació

CASTELLÀ