Visita al Lab 0_6 de Manresa

El passat dimecres 30 de novembre tot el Cicle d’Educació Infantil va visitar el centre de descoberta, recerca i documentació per a l’educació científica a les primeres edats de Manresa. Conegut com a Lab 0_6,  el centre vol acostar al coneixement científic als infants de 0 a 6 anys.  El Lab 0_6 vol incentivar la curiositat natural dels infants i la seva interacció raonada sobre la realitat. Ofereix una oportunitat d’experimentació i aprenentatge per despertar la curiositat i  l’interès sobre el món científic.

manresa-p

La jornada al centre la va precedir una xerrada sobre la creativitat, que va aportar una sèrie d’idees als futurs educadors per entendre la necessitat d’aquesta creativitat, innovació i originalitat dins de l’aula.

Seguidament es va realitzar la presentació del Laboratori per part de la directora del centre, Montserrat Pedreira. Després l’alumnat va poder gaudir dels diferents experiments: un aparcament de cotxes amb diferents rampes, que, en funció de quina rampa s’escull, el cotxe baixa a més o menys velocitat;  un gran contenidor ple de llavors de diferents mides i  diferents col·ladors; radiografies de diferents animals projectades en taules de llum; balances amb diferents pesos; espais de joc sensorial i joc heurístic…

Aquest any, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Valls, el grup de 2n d’Educació Infantil realitzarà un projecte d’Experimentació el dissabte 29 d’abril de 2017, EXPERIMENT-ACCIÓ,  per infants de 0 a 6 anys. Amb aquesta sortida l’alumnat va poder agafar diferents idees i solucions de presentar activitats d’experimentació amb els més petits/es.