Ambients d’aprenentatge a CFGS d’Educació Infantil

El CFGS d’Educació Infantil incorpora el mòdul professional de Projecte, definit segons les característiques de l’activitat laboral i relacionat amb els aspectes relatius a l’exercici i a la gestió professional del sector.
L’objectiu principal és integrar les diferents competències, capacitats i continguts adquirits al llarg del cicle formatiu, tant des del punt de vista tècnic amb tot el procés de disseny, implementació i avaluació que comporta com des del punt de vista teòric amb un sentit crític i experimental.

El CFGS d’Educació Infantil de l’Institut Narcís Oller de Valls ha realitzat un projecte que porta per nom Ambients d’aprenentatge a les primeres edats.

L’alumnat de l’institut ha pogut realitzar d’aquesta manera un aprenentatge competencial. Aquesta proposta es vincula amb la concepció constructivista de l’aprenentatge, d’acord amb la qual aprendre consisteix a integrar i relacionar noves informacions amb els coneixements preexistents per tal que el coneixement sigui significatiu i efectiu.

Per poder aplicar la part pràctica i així també fermar vincles amb el món educatiu real, el nostre centre ha acollit a alumnes de P2 de l’escola bressol Els Tabalets i Xiquets i Xiquetes i alumnes de P3 de l’Escola Enxaneta de Valls. Una oportunitat ambiciosa d’aprenentatge on els dos mons educatius (institut-escola- escola bressol) han pogut gaudir de moments de joc i activitat lliure.

Fotografies de l’experiència amb els infants i les alumnes del nostre institut.