3r d’ESO a MónNatura Pirineus

La setmana passada alguns alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Narcís Oller van realitzar el seu treball de síntesi al centre MónNatura Pirineus.

MónNatura Pirineus és un equipament de la Fundació Catalunya La Pedrera que ofereix estades i activitats adreçades a tot tipus de públic amb una missió molt clara: sensibilitzar a la societat vers el desenvolupament sostenible i la conservació de la natura i el paisatge mitjançant activitats d’educació ambiental.

Ubicat en el bonic paratge de les Valls d’Àneu, al Pallars Sobirà, MónNatura Pirineus és un centre que disposa d’unes instal·lacions úniques als Pirineus que permeten al visitant fer vida a l’alta muntanya i descobrir els seus atractius, valorant la cultura de la sostenibilitat i oferint la identificació i el respecte pels diferents elements que configuren el paisatge.

Algunes de les activitats que van realitzar els alumnes foren:

Edifici bioclimàtic: Aquesta activitat consisteix en una visita guiada a les instal·lacions del centre per conèixer el principis de l’arquitectura bioclimàtica i  els models de gestió basats en criteris de la sostenibilitat ques’han adoptat en el disseny i la construcció del centre. Aquesta activitat pretén que els alumnes surtin havent entès el funcionament i  l’estructura  de l’edifici com a exemple d’arquitectura bioclimàtica i sostenible.

Viatja per les galàxies. Aquesta activitat pretén apropar als alumnes el coneixement de les principals constel·lacions i cossos celestes visibles a l’hemisferi nord. Comença amb una sessió de planetari on s’emprendrà un viatge cap a planetes, estrelles i galàxies llunyanes, tot descobrint les principals constel·lacions del cel i la seva mitologia associada. Més tard, es duu a terme una observació exterior per conèixer el cel nocturn mitjançant aparells òptics.

Fauna dels Pirineus. Aquesta activitat consisteix a fer una visita guiada a les instal·lacions del centre de fauna on es coneixeran de ben a prop onze espècies autòctones dels Pirineus: cabirol, isard, geneta, gat fer, teixó, trencalòs, fagina guineu, duc, gall fer i linx.

Recorregut naturalista: Aquesta ativitat és ideal per fer un primer contacte amb els Pirineus. Es tracta d’un menú degustació dels diferents plats dels Pirineus que s’aniran provant durant el transcurs d’una caminada.

Visita al poble de Son: Aquesta activitat té com a objectiu conèixer un poble típic de muntanya i veure com s’hi vivia en un passat no gaire llunyà. Baixarem caminant cap al poble de Son. Farem una vista a diferents estructures: el safareig, el molí fariner, la llupia i l’antiga escola totes elles ja en desús. Finalment es visitarà una església romànica (la de Sant Just i sant Pator) on es podrà veure el retaule gòtic.

Acompanyen els alumnes els i les professores Natàlia Targa, Montse Brusco, Paco Chanzà i Esther Martínez.