Programa salut i escola

salut_escolaEl programa Salut i Escola (PSiE) impulsat pel Departament d’Ensenyament i pel Departament de Salut, té la finalitat de millorar la salut dels adolescents mitjançant accions que promocionen hàbits saludables, prevenen situacions de risc, i ajuden a detectar precoçment problemes relacionats amb la salut.

El programa “PSiE” busca afavorir l’accessibilitat dels adolescents a l’atenció sanitària amb garanties de privacitat, confidencialitat i proximitat, a través de la Consulta Oberta (professional d’infermeria del CAP de Pallejà que es desplaça a l’institut un cop a la setmana).

Objectius

• Apropar els serveis de salut als centres docents i als adolescents, mitjançant la consulta oberta als centres d’educació secundària amb les màximes garanties d’intimitat.
  • Facilitar la promoció d’actituds i hàbits saludables (factors protectors) amb actuacions d’educació per a la salut.
  • Reduir els comportaments que poden afectar negativament la salut (factors de risc).
  • Detecció precoç dels problemes de salut a fi d’intervenir al més aviat possible.

Els eixos fonamentals d’actuació del PSiE són:

• La salut mental
  • La salut afectiva i sexual
  • Violència i maltractaments segons gènere
  • Hàbits de salut ( consum de tabac i altres drogues, altres addiccions, exercici físic, dieta, etc…)
  • Trastorns de la conducta alimentària