Projecte educatiu

L’Escola Colors va néixer des d’un bon començament amb la ferma voluntat de constituir-se en una comunitat educativa que fomentés el seu treball i les seves relacions personals i professionals en un Projecte Educatiu basat en l’Educació en valors i la consideració de l’aprenentatge de les llengües des d’una perspectiva plurilingüe.

Mestres i famílies ens vam posar a treballar en un projecte educatiu engrescador i entusiasta en que els principals objectius que ens defineixen són:

1. Educar els nostres nens i nenes a “saber ser“.
  2. Entendre l’escola com el lloc on mestres i famílies “ensenyem a ser” en:
    • emocions
    • justícia
    • llibertat de criteri
    • respecte a la diferència i a la diversitat
    • exigència a un mateix
    • valor de l’esforç individual i col·lectiu
    • cooperació
    • solidaritat
  3. Acceptar els reptes actuals de l’escola: interculturalitat i llengües estrangeres.
  4. Afavorir metodologies que tinguin en compte la inclusió des de totes les seves vessants.
  5. Reivindicar la participació i el valor dels pares i mares com a elements indispensables en el fet de fer escola i educar.
  6. Obrir l’escola a l’entorn facilitant l’intercanvi continu de formació i informació entre els seus integrants i el municipi.

Aquests aspectes diferenciadors constitueixen els elements en què estem basant la construcció progressiva de la nostra escola i del que estem fent partícips a tota la comunitat. Així, des d’aquesta voluntat i convenciment s’estan elaborant, discutint i aprovant els documents que són la base del nostre dia a dia.