MARYAM MIRZAKHANI (1977-2017)

Matemàtica iraniana que va treballar en geometria de l’espai i va revolucionar la matemàtica moderna, relacionant geometria i dinàmica.

1r Trimestre

JUGUEM AMB LES MATEMÀTIQUES

En aquest taller de Cicle Inicial pretenem aprendre conceptes matemàtics com són l’ordenació numèrica i la desena, mitjançant el disseny i la confecció de jocs. En la primera sessió presentem la dona icona del nostre taller: la Maryam Mirzakhani. Matemàtica iraní guanyadora del premi Fields. En totes les activitats els alumnes planifiquen la seva feina i usen material de reciclatge. La primera proposta és el disseny i construcció d’un tub numèric amb la numeració de l’1 al 10. La segona és l’elaboració de casetes de les desenes. Finalment hi ha una tercera opció complementaria de jocs de taula. En acabar la darrera sessió valorem la feina feta.

2n Trimestre

Un món de Contes

En aquest taller de Cicle Inicial, volem fomentar el gust per la lectura i l’hàbit lector. Volem estimular la  curiositat i l’ entusiasme dels alumnes pel màgic món dels contes.

Per aconseguir-ho, els nens i les nenes poden participar de diferents propostes: confecció d’un petit conte, elaboració d’un còmic, resolució d’un joc de pistes per a trobar un conte amagat, observació i lectura lliure de contes adequats a la seva edat i al seu moment d’aprenentatge.

Aquestes activitats poden fer-se en petit grup, en parelles o de manera individual. Totes les sessions comencen amb l’audició d’un conte, explicat o llegit per la mestra en un entorn apropiat per afavorir la bona predisposició i acaben amb la valoració de la feina feta.