CATHERINE L’ECUYER

Doctora en Educació i Psicologia i investigadora i autora de llibres i articles publicats a 80 països. És canadenca i viu a Barcelona.

EXPERIMENTA, VIU, IL.LUMINAT – EXPERIMETACIÓ AMB LLUM

En el taller de llum convidem  a l’alumnat d’Educació Infantil a un ambient ric, que afavoreix situacions d’aprenentatge i desenvolupament per mitjà de l’experimentació amb la llum i les ombres.

S’ofereixen diverses activitats, en les quals volem aconseguir despertar la curiositat per observar i experimentar, com són i com funcionen alguns elements i fets quotidians que es produeixen en el seu entorn immediat, així com també afavorir el descobriment de diferents fonts de llum i algunes de les seves característiques amb diversos elements.

Per tant, es promou l’exploració i l’ indagació de diferents materials translúcids de forma lliure, on mitjançant el joc, l’acció i el descobriment l’alumnat desenvolupa diversos processos que es donen a l’experimentació, com poden ser: observar, sentir, descobrir, manipular, compartir, raonar…

“El juego es la actividad por excelencia a través de la cual aprenden los niños, movidos por el asombro” Catherine Lecuyer.