Hort escolar

L’hort del pati és un projecte global i interdisciplinar que  pretén iniciar la descoberta de l’entorn natural proper, observar i experimentar de forma vivencial i real per tal de despertar interès per la natura de l’entorn alhora que es contribueix al desenvolupament dels sentits; ja que els sentits són la base i la font del coneixement.

L’hort escolar començà a funcionar el curs 2008-2009, aprofitant que la nostra escola disposava d’un espai adequat i es va realitzar d’una forma activa i dinàmica una sèrie d’activitats relacionades amb la planificació de l’hort.

Utilitzem  l’hort escolar, com un recurs pedagògic més, a disposició de l’escola que ens permet observar i explorar  de manera directa la riquesa i productivitat de la terra.

Pretenem ajudar a seleccionar, processar i contextualitzar les informacions de manera que els infants construeixin aprenentatges en interacció amb el medi natural de forma lúdica, integradora, global i significativa.

Apliquem una metodologia innovadora, activa, participativa, amb l’objectiu primordial d’implicar a tota la comunitat educativa: alumnes, mestres i pares, dins del seu creixement personal i social.

Actualment tot el centre està implicat dins del projecte participant en totes les activitats programades. Educació Infantil “Descoberta de l’hort” és el responsable d’experimentar amb la terra, les llavors, sembrar, tastar, … ; Cicle Inicial “Els petits entomòlegs” d’observar els animalets de l’hort, els perjudicials i els beneficiosos; Cicle Mitjà “Els petits agricultors” porten el pes del projecte amb la sembra i recollida de les hortalisses; Cicle Superior “Els petits farmacèutics” són els encarregats de la compostera i les plantes remeieres.

Observar i explorar el poble, els seus voltants i descobrir conjuntament la màgia de l’entorn…  és el camí d’iniciació cap a la descoberta del poble. És l’inici d’un llarg recorregut pel món de l’agricultura en el qual els adults tenim el paper de transmetre i valorar.

Per a més informació veure el Projecte de l’Hort.