Consisteix en:
- Desenvolupament del pla lector: Al llarg del curs, tots els alumnes de la classe llegeixen dos llibres (narració en català, en castellà i poesia) que són comuns i adeqüats a la seva edat. Volem que sàpiguen reflexionar sobre el que s’ha llegit, sabent-ho explicar mitjançant evidències orals o escrites i sabent-ho compartir. Es fomenta la lectura en veu alta, així com l’expressió oral en la recomanació de llibres entre iguals.
- Lectura diària sistemàtica: Els alumnes llegeixen 20/25 minuts en silenci.
- Sessions setmanals de biblioteca: On es pretén desvetllar l’ interès i el plaer de l’alumne per llegir a través de l’hora del conte, la lectura d’imatges, la lectura en veu alta, la recitació de poemes…
- Biblioteques d’aula: Totes les aules tenen la seva biblioteca d’aula on els infants i mestres comparteixen els seus llibres preferits tot potenciant el gust per llegir.
- Xerrades amb autors: L’escola proposa en l’espai de biblioteca la visita d’un autor o autora d’algun llibre que s’hagi llegit a l’aula per poder conèixer l’autor i fer-li preguntes sobre el seu llibre o conte.
- Préstec de llibres: Els alumnes de P3 a 2n es duen un llibre de préstec el cap de setmana. I els de 3r a 6è fan préstec de llibres de la biblioteca escolar.
- Apadrinament lector: Durant tot el curs els alumnes de sisè són padrins de lectura dels de primer.
Els Espais i recursos que disposa l’Estelada per fomentar la lectura els podem trobar a la biblioteca del centre, a les aules i en el Bibliobús. Aquest útlim, ens proporciona un ventall d’oportunitats educatives: espectacles, activitats (conta contes), servei de préstec i xerrades.