Projecte Interdisciplinar de 6è

El fil conductor de l’escola d’aquest curs és “Costums i tradicions catalanes”. Al segon trimestre, aprofitant el tema CATALUNYA que està dins dels continguts de medi social, els alumnes de sisè ens hem endisat i hem viscut llocs, festes i cultura de la nostra terra.

El primer que es va decidir va ser el nom de la classe. Finalment, 6A es van dir els Batuca l’olla i els de 6B els Castellers. Hem decorat les portes de l’aula, hem visitat el Parlament i el Parc de la Ciutadella, fem recerca d’informació de les batucades i els castellers d’arreu, els Batuca l’Olla de Cànoves ens venen a fer una explicació, hem fet conferències a les altres classes sobre Gaudí, la gastronomia catalana o la figura de la Cabra d’Or i per acabar, per Carnaval ens disfressem de Batucaires i Castellers!!

Si voleu saber més sobre aquest Projecte tant interessant, cliqueu aquí!!

Preparem l’hort

L’alumnat de Tercer transplantem calèndula per protegir el nostre hort i també el preparem i el netegem.

Font: Imatges extretes del centre.

Literatura i art a Cicle Inicial

Ens ha caigut a les mans una meravella de llibre :”La unió fa la força “ de l’autora Laurent Cardon.

Els nostres alumnes han quedat embadalits amb la història i fascinants amb les il.lustracions .A partir d’aquí han elaborat un text escrit sobre el conte i un divertit collage ple de gallines: blanques, negres i pèl-roges.

Sempre és un èxit barrejar art i literatura.

S’apropa Pasqua , per celebrar-ho els nens i nenes de Cicle Inicial han realitzats uns conillets i unes gallines amb un gotet i una cullera de plàstic . Ja ho veieu com en són de creatius…

Font: Imatges extretes del centre.

Cicle Mig va d’excursió!

L’alumnat de Cicle Mig hem anat a Barcelona, al museu de la música i la casa de la Festa.

Hem fet la sortida relacionada amb l’eix transversal d’enguany, Tradicions i cultura catalana. Hem vist i tocat molts instruments al Museu de la Música, hem conegut els gegants del poble nou i hem fet un simulacre de correfoc. Ens hem guarnit de diables i tabalers i hem representat un correfoc al pati de Can Saladrigues.

Font: Imatges extretes pel personal del centre.

Neva a l’Estelada!

La neu ens ha deixat uns paisatges molt bonics a l’escola. Sort que els encarregats de l’hort van fer bona feina, ja que ens ha quedat ben nevat!

Font: Imatges extretes del centre.

Els inventors de 4t!

Dins el projecte dels invents, cada alumne s’ha creat un personatge fictici que és un inventor. Hem creat uns carnets amb el nom inventat, la data de naixement i el nom de l’invent que tenen pensat i que hauran de crear. A partir d’aquí generem un Congrés d’Inventors cada setmana on fan les diferents propostes del projecte, conferències sobre un invent, conte cooperatiu, resolució de problemes de forma cooperativa, confecció del seu propi invent,… Un bon projecte on el motor és la motivació, es treballa en grup, es barregen entre els dos cursos i es treballen conceptes de llengua, matemàtiques, medi i plàstica.

Font: Imatges extretes del centre.

Ens preparem pel fred!

Els alumnes de tercer, després de parlar sobre el pronòstic del temps d’aquesta setmana, hem pensat en protegir la nostra plantació. Hem fet un senzill hivernacle casolà amb caixes i bosses de plàstic.

Esperem que aguanti!

Font: Imatges extretes del centre.

SITUACIÓ EXTRAORDINÀRIA: CLIMATOLOGIA ADVERSA

S’ha habilitat un apartat anomenat TAULER d’ANUNCIS – https://goo.gl/KyXRRG on trobareu informació diversa i actual de l’escola.

Tot i així, obrim una notícia a primera plana degut a la importància de tenir informació actualitzada en tot moment. Aquestes també les enviem per Whattsapp per medi de les delegades.

27-02-2018

Llegiu l’últim dels escrits que hem rebut:

Benvolguts,

Les previons meteorològiques han empitjorat per demà dimecres i per tant s’ha d’evitar al màxim l’ús dels vehicles, tenint en compte que el transport escolar serà anul·lat segons ens informa Protecció Civil.

En aquest sentit s’ha de procurar que els centres educatius romanguin oberts si així s’acorda amb els alcaldes o alcaldesses tot i que l’activitat no serà normalitzada.

En cas que es decideixi tancar-los (perque estan allunyats del nucli urbà, o bé per impossibilitat d’accedir-hi per part dels docents, o bé en una zona elevada…)  haureu de comunicar-nos-ho a la bústia de la secretaria dels SSTT i informar del nombre d’alumnes afectats.

Tots els centres haureu de penjar a la seva pàgina web l’estat en el que es troba el centre.

Finalment s’haurà de tornar a valorar dimecres a mig matí si el servei es reemprèn a la tarda o bé l’endemà al matí.

Moltes gràcies!

 

Equip directiu

 

Setmana Cultural: Rebem visites molt interessants!

Durant aquesta setmana Cultural ja sabeu que fem tallers intercicles i per conèixer una mica més el Projecte Interdiciplinar de les tradicions Catalanes d’enguany rebem visites molt interessants. Volem agraïr per endavant totes les famílies i entitats que fan possible que l’escola obri les portes al món real a través de les vostres aportacions. Junts fem Escola!

Visita del rei Carnestoltes!

Visita del grup de percussió Batucal’olla per fer un taller!  

Visita d’un membre d’una colla de Diables per fer una xerrada! 

Visitem la Cucafera!

Visita dels Gegants i geganters!

Font: Totes les imatges estan extretes del centre.

Setmana Cultural!

Ja la tenim aquí! Ja ha arribat! És la setmana més esperada…. La setmana de la rauxa, la disbauxa i la diversió és la SETMANA CULTURAL 2018!

Cada dia de la setmana el Rei Carnestoltes unes consignes ens ha de donar i nosaltres les hem de complir per la penyora no haver de pagar.

Cada tarda de la setmana, la gran família de l’Estelada, s’agruparà del més gran fins al més xic per fer tallers de la tradició Catalana.

 

Sortida a la Depuradora

Els alumnes de quart de la nostra escola han anat a la l’Estació Depuradora d’Aigües Residuals de Cànoves i Samalús (EDAR). És una sortida de coneixement del Medi que està inclosa en el programa d’educació ambiental del Projecte de “El Montseny a l’escola”. L’objectiu general és conèixer una EDAR  (estació depuradora d’aigües residuals) i els objectius específics són: Reconèixer el paper de les EDAR en la millora de la qualitat de l’aigua i Identificar els hàbits propis que poden disminuir la càrrega contaminant de les aigües residuals domèstiques.

Fer aquesta visita ens ha impressionat. A partir d’ara serem més conscients de no tirar brossa per la pica o el vàter i de portar els olis sobrants a la deixalleria, entre d’altres coses.

Font: Les imatges estan extretes pel centre.

El mercat de Cànoves

Aquesta setmana l’alumnat de tercer hem anat a la parada del Mercat de Cànoves a comprar alls per sembrar a l’hort.

Amb aquesta senzilla activitat hem treballat continguts matemàtics. Hem fet una estimació de quantes cabeces d’alls necessitem perquè tothom pugui sembrar-ne, hem fet predicció de quants grills hi ha dins de cada cabeça d’alls, hem fet una predicció de l’import de la compra. També hem treballat les monedes, hem fet combinacions possibles i hem comprovat el canvi. L’endemà hem anat a l’hort a sembrar. Ara a esperar fins a Sant Joan. Anirem observant els canvis de la nostra sembra.

Font: Les imatges estan extretes pel centre.

NADAL

Enguany per Nadal a l’escola vam fer una pila d’activitats molt interessants.

Entre elles vam fer manualitats per col·laborar amb La Marató de TV3. Aquestes manualitats estan fetes per nosaltres, alguns cosim, d’altres, fem punt de creu, scrap, dissenyem joies, … amb els anys adquirim habilitats i destreses molt diverses. Després són els companys i companyes de 6è els que fan una paradeta, i juntament amb l’AMPA venen les nostres manualitats.

També vam presentar davant de les famílies les cantates que ens havíem preparat per l’ocasió. Estàvem nerviosos per por a desafinar però el concert va ser tot un èxit! Algunes famílies també van pujar a l’escenari a cantar i ho van fer d’allò més bé!!

http://

Projecte: Els lleons!

ELS NENS I NENES DE P5 VOLEM COMPARTIR AMB VOSALTRES EL NOSTRE PRIMER PROJECTE: ELS LLEONS!!! HEM APRÈS MOLTES COSES SOBRE AQUESTS ANIMALS I HEM GAUDIT MOLT DURANT TOT EL PROCÉS!!!


ARA JA SABEM:
-ON VIUEN
-QUÈ MENGEN
-COM NEIXEN
-COM CACEN
-QUINS TIPUS HI HA…. I MOLTES COSES MÉS!!!!!!

DESTIGEM QUE US AGRADIN LES NOSTRES FOTOS I VOLEM DONAR-VOS LES GRÀCIES PER AJUDAR-NOS DURANT TOT EL NOSTRE PROJECTE!!!!!

Com aprenen els infants?

A P4 fem racons de treball un cop a la setmana tant de llengua com de matemàtiques cada quinze dies.

El treball per racons és una metodologia que consisteix en organitzar l’aula en diversos espais on els alumnes, distribuïts en quatre grups, i amb dues mestres a l’aula, realitzen activitats simutlànies de manera autònoma o amb la guia de la mestra.

El material que s’utilitza és manipulatiu i proper, això fa que els alumnes es motivin més pels aprenentatges i participin activament, potencia el diàleg entre iguals i els ajuda a aprendre dels seus errors. En definitiva, permet donar resposta a les diferències, interessos i ritmes d’aprenentatge de cada nen i nena!

Us mostrem un petit recull dels racons de llengua:

– Aprenem a confegir el nostre nom i cognom amb pasta de lletres.

– Relacionem la foto dels nostres companys de classe amb el seu nom.

– Juguem al joc del vaixell carregat de les vocals.

– Copiem paraules que fan pudor, paraules dolces, paraules que fan por, paraules de l’espai…

Us mostrem un petit recull dels racons de matemàtiques:

– Juguem a buscar la peça dels blocs lògics que ens indica la banda.

– Fem correspondències amb els reglets.

– Joc de relació i identificació dels colors amb els ossets, plats i el dau de colors.

– Relacionem la quantitat amb la grafia posant la pinça al lloc corresponent.

D’aquesta manera ajudem a que els aprenentatges, viscuts d’aquesta manera, esdevinguin significatius i funcionals. 

Esperem que us agradin com als vostres petits!!

Experimentem!

Els alumnes de segon de primària fan experiments per treballar les característiques generals i específiques dels materials que ens envolten i poder així arribar a les seves conclusions.

Experiment de l’estat dels materials: Sòlid, líquid i gasós.

Origen dels materials: animal, vegetal i mineral.

Permeabilitat.

Flotabilitat.

Font: Les imatges estan extretes del centre.