Tallers de les emocions a Educació Infantil

Aquesta setmana el cicle d’Educació infantil, hem treballat, amb el monstre de colors, les emocions.

Ens hem barrejat els nens de P3, P4 i P5 i hem fet un taller de cada emoció:

Taller del monstre de color Rosa (l’estimació):

Hem demostrat tot l’amor que portem dins amb una música que convidava als nens i nenes a abraçar-se, fer-se petons, carícies… I a més ens hem dit moltes paraules boniques entre els companys i companyes.

rosa_opt
 img_6523 Taller del mostre de color verd (la calma):

Amb música relaxant, encens i llum càlida, hem fet una sessió de ioga que ens ha deixat a tots, tots, molt relaxats.

Taller del monstre de color blau (la tristesa):

A partir del conte “El Lluc està trist” hem intentat trobar solucions per superar aquesta emoció i sentir-nos millor a través de  “La capça dels petons”.

img_6518_opt
 img_6522_opt Taller del monstre de color vermell(la ràbia):

Hem tret tota la ràbia que portem dins estripant papers, cridant, descarregant energia, picant tambors i enderrocant parets que havíem fet amb pots de llet.

Taller d’embolic d’emocions:

A través de fotografies d’infants vivint una emoció en concret hem parlat de com es sentien, què ens provocava a nosaltres aquesta emoció i l’hem reproduït en primera persona.

img_6525_opt

I per acabar una setmana tant especial, divendres a la tarda hem vist una pel·lícula ben divertida, plena de colors i de sentiments: “Trolls” i l’hem acompanyat amb unes boníssssimes crispetes!!

img_6527_optimg_6526_opt

La Biblioteca de l’Estelada

Tots els alumnes de l’Estelada passen cada setmana per la biblioteca de l’escola. Viatgen a través dels contes, fan préstec de llibres i tenen converses molt literàries. Aquest és un recull d’alguns dels treballs fets a la biblioteca amb temàtiques molt adequades a les dates que s’acosten:

Dia Mundial de la Pau

Dilluns  va ser el Dia Escolar de la No-Violència i la Pau. Es practica a escoles de tot el món, els dies 30 de gener i propers (aniversari de la mort de Mahatma Gandhi). El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau.

Des dels més petits fins als més grans de l’escola es va treballar aquest tema al llarg de les setmanes i el dilluns en vam fer un acte conjunt per posar en comú tot el que han après i enviar-nos bons desitjos. Aquí en teniu un tastet.

Decoracions d’aula i passadissos:

L’alumnat d’Educació Infantil ens van cantar “Som amics”, l’alumnat de Cicle Inicial “Un món més feliç” i l’alumnat de Cicle Superior ens va fer una representació teatral de “L’Ametller que no va poder fugir” i “El viatge”.

Es respira Nadal!

Durant aquesta setmana l’escola s’omple de joia, alegria, bons desitjos, cançons i il·lusions. Entre altres coses preparem àlbums, postals de Nadal, Cantates de Nadal, tió, Amic Invisible, …

Els nens i nenes de Cicle Superior han anat a fer un concert molt especial… Amb els nens i nenes de la Petita Estelada.

img_6024      img_6025

Les nenes i nens d’Educació Infantil han rebut una visita excepcional… El patge Reial vingut des d’Orient ha recollit tots els seus desitjos.

img_6038   img_6035   img_6030

L’hora del Conte de la Monmas

Divendres vam passar una tarda molt divertida amb la Sra. Monmas, una conta contes que ens va fer participar i riure a l’hora que explicava contes molt interessants. Els alumnes de l’Estelada van gaudir de valent!:

Castanyada a l’Estelada

Entre dijous i divendres vam estar preparant la Festa de la Castanyada a l’Estelada.

Dijous a la tarda els alumnes dels diferents cursos es van barrejar per ajudar-se els uns als altres a fer paperines.

Divendres al matí, els alumnes d’Educació Infantil van anar a veure la Castanyera. Ella els hi va explicar un conte molt divertit i els alumnes li van ensenyar les tres danses que s’havien preparat. En acabar va compartir fruits secs amb tots els nens i nenes.

Divendres a la tarda tota l’escola ja estava a punt per celebrar la Castanyada amb danses i poemes i menjar-nos unes castanyes molt bones que ens havien torrat els pares i mares de l’escola.

Des de l’escola i en nom de tots els alumnes i professors agraïm un any més la col·laboració de les famílies en aquesta festa tradicional.

Teatre a l’escola!

El divendres 30 de setembre el grup de teatre “Teatre Aula” va venir a la nostra escola a fer-nos un espectacle molt bonic anomenat “El viatge de James”. Els alumnes de P3 a 3r s’ho van passar d’allò més bé amb aquests personatges en forma de titelles. Els protagonistes de la companyia ens van deixar aquesta dedicatòria tan xula:

“Moltíssimes gràcies per tot, ens ho hem passat genial amb tots els nens i les nenes del col·legi l’Estelada. Esperem tornar-vos a veure ben aviat. Els nens s’han portat d’allò més bé. Fins la propera. Teatre Aula.”

El monstre de colors!

En el projecte interdisciplinar de centre, els alumnes d’Educació Infantil es centraran en el conte del “Monstre de colors” d’Anna Llenas. El Monstre de Colors no sap què li passa. S’ha fet un garbuix d’emocions i ara li toca desfer l’embolic. Una història senzilla i divertida que introduirà… Llegeix més»

“COLORS”

“COLORS” És el nom del projecte interdisciplinar per aquest curs des de P3 fins a 6è.

Aquest color em recorda a una olor, quan penso en el color m’imagino un paisatge, una festa, una pel·lícula, un llibre, … El color em desperta alegria, eufòria, estrès, calma,… Llegeix més»

Millores a la nostra escola!

A l’escola l’Estelada aquest any hem iniciat el curs 2016/2017 ple de novetats.

img_5479

img_5480

img_5477

img_5318