INNOVACIÓ EDUCATIVA

El Pla de formació de centre és una necessitat que data a la nostra escola des de l’any 2008. L’objectiu del Pla ha estat i és aconseguir una formació per a millorar les competències actuals dels professionals del centre i poder afrontar els reptes del futur mitjançant el coneixement de noves metodologies i tecnologies i així satisfer les expectatives de desenvolupament professional personal. Els continguts que es tracten tenen una aplicació directa a l’aula i l’objectiu és millorar les competències de l’alumnat.

Cada curs escolar el Pla de Formació es concreta en les necessitats presents que s’han vingut desenvolupant en els diferents Plans estratègics . Abans d’iniciar un nou Pla Estratègic hom fa la diagnosi del centre tot recollint i estudiant els punts forts, els punts febles, les amenaces i les fortaleses. Tenint en compte tots aquests aspectes, s’elaboren una sèrie d’actuacions concretes per tal de preparar el Pla de formació de centre i ajudar al professorat a assolir uns coneixements que els permeti augmentar la seva competència en un entorn de treball obert a tota la comunitat educativa. El Pla de formació de centre l’impulsa l’equip directiu i compta per a la seva aplicació amb la col·laboració de mestres del centre amb experiència que s’ofereixen a portar-lo endavant com a formadors sense remuneració.

En els darrers cursos s’han portat a terme nombroses formacions

• Anàlisi del currículum i treball de les competències bàsiques al centre.
  • Metodologies de treball global interdisciplinari i internivells
  • Les noves tecnologies com a catalitzadores de l’aprenentatge.
  • Xarxa de CB. L’avaluació formativa i el feedback.
  • Altres…

Hom pretén que la formació aporti canvis en alguns aspectes del centre concrets que varien d’acord amb els objectius del Pla estratègic vigent i que apunten sobretot a qüestions metodològiques i TAC.