Bosc comestible

El cicle superior de l’escola ha engegat un nou projecte aquest curs, es tracta de crear un bosc comestible en una part del pati del centre. Els alumnes de 5è i 6è de primària s’han encarregat de dissenyar-lo, construir-lo i amb l’ajut de totes les nenes i nens de l’escola hem plantat ja els primers arbres. Tot seguit us expliquem en que consisteix un bosc comestible:

Un “bosc comestible” es defineix com un sistema productiu perenne i polivalent, compost de múltiples estrats. Dit d’una altra manera, es tracta d’un espai on es fan créixer, de manera prèviament estudiada, arbres, arbusts i plantes de diferents alçades. Està concebut per proveir de productes diversificats, tot requerint poca feina de manteniment.

No es tracta necessàriament de la creació d’un bosc pròpiament dit, ni de la plantació de plantes únicament comestibles –el model és més aviat el d’una clariana multifuncional–. Nosaltres preferirem, però, referir-nos-hi amb el terme més ampli i evocador de “verger”.

Es tracta, en realitat, d’imitar l’estructura i els principis de funcionament d’un bosc, però triant molt bé les espècies que s’hi planten, per tal que totes acompleixin una funció (o millor, que n’acompleixin més d’una). Així, s’hi inclouen plantes útils per a nosaltres –fruiters, de fulles comestibles, medicinals, etc.– i també d’altres que són útils per al bon funcionament general del sistema –per exemple, plantes que atreuen els insectes pol·linitzadors–.

Extracte de l’article “Què és un bosc comestible o verger”. Gisela Mir Viader i Mark Biffen

Podeu trobar més informació en aquest enllaç:  https://phoenicurus.wordpress.com/

Esperem que tot vagi molt bé!!!