DIA ESCOLAR DE LA PAU I LA NO VIOLÈNCIA

Avui, dia 30 de gener, ens hem reunit tota l’escola al pati en motiu del Dia de la Pau i la No violència per reinvindicar els valors relacionats amb la pau i recordar-nos que cada dia podem fer alguna cosa per viure en un món governat per la Pau.

Tots els i les alumnes de l’escola han ballat unes danses i els alumnes de 6è han llegit un manifest que podeu llegir a continuació i si cliqueu a la imatge del colom de la pau (a baix de tot), podreu veure les fotos de les danses.

MANIFEST  DEL  DIA  DE  LA  PAU  -2018-

Avui ens reunim tots plegats per celebrar el Dia de la Pau i de la no violència. Però no hem escollit aquest dia perquè sí, sinó perquè fa 70 anys va morir un home bo, un home que com vosaltres també volia la Pau i va lluitar tota la seva vida per aconseguir-ho. Recordem el Sr. Ghandi, per no oblidar-lo i perquè tot el que va aconseguir no només quedi escrit en un llibre sinó que tot això pugui inspirar la nostra manera de ser.

Malauradament encara no hi ha Pau a tot el món, però tots podem posar el nostre granet de sorra per aconseguir el que volem, la Pau a tots els indrets del món. Cal eliminar moltes coses: el terrorisme, les guerres, la violència de gènere, els maltractaments, l’explotació infantil, la destrucció del medi ambient, el comerç il.legal d’animals…

Però per aconseguir la Pau hem de començar aquí a l’escola: no hi ha d’haver baralles, insults, hem de ser més solidaris, ajudar a tothom, hem de respectar-nos i aprendre a posar-nos al lloc de l’altre. Estem convençuts que al món hi cap tothom i que tothom té dret a viure sense pors i en pau. Hem après que si en tenim ganes els conflictes es poden solucionar parlant. El diàleg ens ha d’ajudar a trobar les solucions més justes.

Avui tots col.laborarem en aquesta festa. Tots ho farem amb ganes i això també és la Pau. Estar amb Pau ens dóna felicitat, seguretat, justícia i sobretot estar bé amb nosaltres mateixos.

Una escola en Pau és possible si tots hi col.laborem i ens comprometem a fer-ho realitat.

Per acabar, us volem llegir una cita de la Malala, una noia pakistanesa, que la van atacar per defensar la educació de les nenes del seu país.

“Amb un nen, amb un llapis, amb un llibre i un professor podem canviar el món”

FELIÇ  DIA  DE  LA  PAU !