La llopada de l’Escola de Llobera presenta: Mar i Cel

Enguany, després de dos cursos de parada per la pandèmia, hem pogut dur a terme un dels projectes significatius de la nostra escola: el teatre.

Realitzar una obra de teatre amb tot l’alumnat és un projecte d’aquells de cap a peus. Aprendre’s un paper, memoritzar-lo, sentir-se ser el personatge, creure-se’l i posar-se a la seva pell ens ajuda a treballar aspectes molt interessants de la comunicació oral: el to, la mirada la prosòdia, la gesticulació, la comunicació corporal, el volum,… Una situació d’aprenentatge molt significativa per posar a la pràctica els sabers i habilitats en un context real.

A més a més, el món dramàtic ens ajuda també a entendre el món que ens envolta. Ens ajuda a conèixer la història o diferents conflictes de caire universal que ens remouen l’ètica i la moral de les persones. Enguany, ens hem atrevit amb l’obra Mar i Cel i a través d’ella hem conegut els quadres històrics de la conquista islàmica i l’expulsió dels moriscos. No només des d’una vessant objectiva, sinó a través dels sentiments i emocions dels seus personatges.

Aquest lligam estret entre els personatges i el del món real ens permet també fer un treball emocional. Mitjançant la pràctica teatral cal aflorar emocions a través de l’expressió i cal vestir-nos amb les emocions dels nostres personatges. I aquesta situació ens permet prendre una mica de perspectiva per entendre les emocions que cadascú de nosaltres sentim i vivim en el món real.

L’Aran, alumna de cinquè, ens explica per ella “el teatre és l’emoció que viu en sortir a l’escenari que la fa sentir-te lliure”. Li agrada posar-se a la pell del seu personatge, actuar, cantar, ballar. “M’encanta la sensació de quan estem fent els assajos a dalt l’escenari.  És molt divertit treballar la llopada sencera fent teatre i poder estar tota l’escola junta.”

El Ton ens comenta que “el moment en que surts a l’escenari i veus la sala plena de públic dóna sentit a tota la feina que hem fet durant tants dies i et fa sentir actor de veritat”.

Cal entendre que l’experiència teatral demana la participació física d’aquells que hi intervenen, però també els demana implica psicològica  i emocional. Es tracta d’una activitat complexa i molt complerta on hi participen diverses facetes fonamentals de la persona i constitueix l’espai ideal per a educar els infants en les habilitats socials necessàries que els ajuden a afrontar el món.

Gràcies a totes aquelles persones que ens han ajudat a que aquest projecte sigui possible. Als que ens heu acompanyat als escenaris, heu fet possible el so i la il·luminació, heu creat els vestuaris, els guions i ens heu donat suport durant els assajos. Gràcies pel suport emocional i moral de les famílies. Gràcies als silencis, als plors i als aplaudiments del públic assistent. I gràcies al Joan Solé per la gravació el dia de l’estrena!

Podeu veure les imatges de tot el projecte clicant damunt la primera fotografia i podeu gaudir de l’obra sencera al següent enllaç:

Mar_i_cel_zer_llobera.mp4 – Google Drive

Visca el teatre!