EL DIA DE L’ARBRE

El dia 18 de març l’alumnat de 4t, 5è i 6è de la ZER del Solsonès vam anar a l’institut Francesc Ribalta per pròximament celebrar el dia de l‘arbre. Vam entrar a la sala de 2n d’ESO on la cooperativa d’educació ambiental Sàmara Natura ens havia preparat una conferència; ens van explicar curiositats relacionades amb els arbres i ens van explicar com fer bombes de llavors.

Primer de tot ens vam agrupar, i amb argila, terra i llavors vam fer unes boles que servirien per plantar flors i plantes variades. L’argila i la terra, quan plogués, es desfaria i les llavors quedarien plantades. Per evitar que els animals es mengessin les llavors, vam posar timó perquè als animals no els hi agrada l’olor.

Uns dies després, concretament el 21 de març, vam anar a celebrar El Dia de l’Arbre a la fàbrica de Guix de Guixers. Vam arribar amb autobús i vam veure molts nens i nenes d’altres escoles, un noi ens va explicar com havíem de tirar les bombes de llavors i seguidament les vam llençar per col·laborar en la reforestació.

Quan vam acabar vam dirigir-nos a dins la fàbrica, que era gegant. Ja a dins, ens van ensenyar com es fabricaven les plaques de guix i com les transportaven.

Després vam anar a Sant Llorenç de Morunys a dinar i a fer una ruta pel poble.

Redacció: Escola d’Ardèvol