L’ESCOLA DE LLADURS, A PEL vídeoMAT 2019

Un any més els nens i nenes més grans de l’escola participen al concurs del vídeoMAT. El vídeoMAT és un projecte en el qual els i les alumnes creen vídeos on es responen preguntes que posen de manifest les aplicacions de les matemàtiques o la seva presència en l’entorn. Aquest any la gran sorpresa és que no només els grans presenten el seu projecte sinó que els més petits de la tribu de Lladurs, també hi participen!

El repte dels més grans parteix de la pregunta: quin és l’embalatge més eficient? La seva investigació ha estat encaminada a la realització d’un treball globalitzat dels aprenentatges ja que gràcies a cercar la resposta dins les matemàtiques, també ens ajuda a conèixer com el disseny és important per dir si és bonic o no un embalatge segons la seva forma geomètrica.
Conèixer la superfície per treballar valors com el respecte cap al medi ambient i gastar el mínim de cartró possible i el volum per saber quin és més fàcil de transportar ha estat una feina molt interessant i satisfactòria.

Els més petits, a partir del conte de la caputxeta, han volgut demostrar que la línia recta és sempre el camí més curt. El treball per arribar a aquesta conclusió ha consistit en traçar diferents camins i mesurar-los. A partir d’aquesta investigació, han descobert que la velocitat i el temps també són factors a tenir en compte.

A continuació us deixem l’enllaç de com ha quedat recollit el nostre projecte i el qual presentem a concurs.

Per tal que el treball dels nens i nenes sigui reconegut ens cal una mica d’ajuda, si considereu que mereixen ser guanyadors dels premis del públic, voteu-los! La Votació del públic s’obre el dijous 4 d’abril de 2019 a les 11:00 h i es tanca el divendres 3 de maig de 2019 a les 11:00 h.