Xerrades de tutoria

La segona quinzena de novembre es van organitzar tres xerrades de tutoria que ens van sorprendre, tant per la seva temàtica com per la manera que ens ho van explicar.

Dijous 21 de novembre al matí vam parlar d’internet, xarxes socials, ciberassetjament i contrasenyes segures, amb l’ajuda d’una mossa d’esquadra. Durant la sessió vam visualitzar vídeos i ens va recomanar tenir cura a l’hora de penjar fotos privades. La conclusió a la que vam arribar va ser que tot s’acaba sabent i cal vigilar com utilitzes les xarxes socials.

A la tarda va venir a l’institut la Núria Florensa, alumna de 1r de batxillerat de l’institut Francesc Ribalta i activista contra el canvi climàtic. Per reivindicar la rapidesa del deteriorament del planeta, cada divendres la Núria i un grup d’alumnes s’asseu davant de l’Ajuntament de Solsona amb una pancarta. Aquesta hi ha dibuixat un rellotge que simbolitza que se’ns acaba el temps i estem davant una EMERGÈNCIA CLIMÀTICA!

La Núria actualment no utilitza plàstics ni altres tipus de materials que no es puguin reciclar, ella és el nostre exemple per començar a fer algun moviment en contra del canvi climàtic. Per acabar ens va fer pensar amb una frase: “Salvar el planeta depèn de cada una de nosaltres”.

L’última xerrada va ser dimecres 27 de novembre, dirigida per la Inés i la Mireia sobre la gestió de conflictes i com solucionar-los. Es va començar el taller escollint unes cartes que simbolitzessin un conflicte i alguna cosa agradable, amb l’objectiu de definir què era un conflicte i com solucionar-lo. Vam parlar, vam debatre, vam donar el nostre punt de vista per auto valorar com afrontem i solucionem els problemes. Amb tot vam buscar i estudiar estratègies per solucionar els possibles conflictes que surten a l’aula i al nostre dia a dia.  Solució? Comunicació, comunicació i més comunicació.

Redactors: Pau Molins i Mariona Bajona