Adhesió al programa Escola Nova 21

La societat evoluciona i cada vegada més hem de preparar els nostres alumnes per donar respostes innovadores en una societat canviant i en evolució constant. Si el nostre objectiu és afavorir que l’aprenentatge sigui útil per a formar ciutadans autònoms, responsables i competents, amb opinió pròpia i que siguin capaços de resoldre nous reptes en cooperació amb els altres, hem d’apostar per un model educatiu que doni resposta a aquestes necessitats.

Eduquem pel canvi” és la nostra visió de centre, educar avui pel demà. El nostre punt de partida (2009-10) ens va portar a canviar els llibres de text per una metodologia intensiva de les tecnologies de la informació; els projectes de centre complementaven la visió més acadèmica, potenciant els tres eixos bàsics: transversalitat, funcionalitat i l’autonomia personal; la introducció de l’educació emocional com a requisit indispensable per garantir l’èxit educatiu; i finalment, l’orientació educativa per donar sentit a les actuacions de centre, amb l’equip docent com a puntal sota la mirada “acompanyar per aprendre” (model competencial orientador).

No obstant això, el repte de futur és tan gran que necessitem continuar millorant, coneixent pràctiques educatives avançades que ens permetin desenvolupar el nostre model educatiu. Escola Nova 21 sorgeix amb aquest objectius i aporta l’instrument necessari, el treball en xarxa de 481 centres que aposten per la transformació educativa. El programa té una durada de 3 anys i està impulsat per Unesco.cat, Fundació Jaume Bofill, Universitat Oberta de Catalunya i EduCaixa, amb el suport de la FAPAC, la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica, FemCAT i el Departament d’Ensenyament. Per més informació podeu visionar els vídeos del programa.

El camí per millorar l’educació és llarg i ple de dificultats. Però, avui més que mai, el repte és indefugible i val la pena recórrer el camí.