Aquest curs serem un centre sense mòbils

Benvolgudes famílies de l’Institut de Collbató,
A partir d’aquest curs 2023-2024 a l’Institut volem ser un centre SENSE MÒBILS.

Actualment, pràcticament el 100% del nostre alumnat disposa de telèfon mòbil, el qual esdevé per a ells una eina amb la qual juguen, se socialitzen i es comuniquen, però al mateix temps pot tenir un impacte negatiu sobre els resultats acadèmics a causa del mal ús que se’n fa a les aules on és font de distracció i de pèrdua de concentració. A més el seu ús inadequat, sobretot de les xarxes socials i whatsapp, és font de bona part dels conflictes dins i fora del centre.

És per tot això que hem actualitzat la nostra normativa per a tot l’alumnat respecte a l’ús dels dispositius mòbils:

1. – Es prohibeix l’ús del mòbil (o altres dispositius amb funcions similars com rellotges…) dins del recinte del centre a tot l’alumnat.

2. – El mòbil no es pot fer present, ni visible, ni audible, des de les 8:00 fins a les 14:30 hores, sense excepció (ni patis, ni canvis de classe, passadissos, escales, guàrdies, ni cap altra casuística).

3. – En tot cas, si el porten ha d’estar guardat i apagat i l’alumnat sempre ha de vetllar per la integritat del seu dispositiu electrònic i n’és el seu responsable. El centre no es farà responsable de les avaries, trencament, pèrdues, furts o robatoris dels telèfons mòbils de l’alumnat ni prendre cap acció o mesura al respecte.

4.- Si el professorat decideix fer ús didàctic del mòbil a l’aula, ho notificarà amb antelació via Ieduca a les famílies.

5.- A consergeria hi ha un telèfon que l’alumnat pot utilitzar, gratuïtament; en cas d’emergència: 93 777 98 37.

En cas d’incompliment de la normativa les sancions seran les següents:
Situació 1. L’alumne/a ha fet visible, audible o present el mòbil al centre, el professor/a li’l demana i ell/ella l’entrega.

● a. El docent recull el mòbil i amonesta l’alumnat per informar a la família.

● b. El professor el lliura a consergeria, dins d’un sobre i escriu el dia i l’hora que s’ha agafat el mòbil.

● c. La família ha de venir a recollir el mòbil del seu fill o filla i signar la devolució en el llibre de registre.

Situació 2 L’alumne/a ha fet visible, audible o present el mòbil al centre, el professor li’l demana i ell/ella es nega a entregar-lo.

● a. El professor posa l’amonestació escrita i ho comunica al Cap d’estudis.

● b. L’alumne perd el dret a assistir a les classes immediatament durant aquell dia, se l’emportarà a un despatx de direcció i l’endemà. Serà expulsat.

● c. Si hi ha una reiteració elevada d’incidències la Comissió de convivència valorarà aplicar més dies de sanció.

Si tothom col·labora en el compliment d’aquesta normativa, hi haurà una millora de la convivència i s’evitaran conflictes innecessaris produïts per un mal ús dels dispositius electrònics.
Informarem a l’alumnat demà dimecres 6 de setembre i a les famílies de primer de l’ESO , sense iEduca; durant la reunió de classe del dimecres 27 de setembre.
Agraïm també la col·laboració de les famílies.

Bon inici de curs!!

Jaume Vergés