Projectes de centre

Els nostres projectes. La nostra identitat:

• Engeguem una nova etapa d’Innovació educativa.

Treballs per projectes – treball per competències: incidint especialment en  l’autonomia i iniciativa personal i en l’aprenentatge significatiu (treball cooperatiu, avaluació per rúbrica, foment de les noves tecnologies…). Aquests treballs es realitzen al finalitzar cada trimestre. Tres cops l’any durant els quatre cursos de l’ESO.

• Atenció a la diversitat

Treballem des del reforç fins a l’excel·lència per atendre a les necessitats individuals de cada alumne. Comptem amb grups flexibles en les matèries instrumentals (matemàtiques, català, castellà i anglès), un Programa Intensiu de Millora (PIM) i atenció personalitzada de l’equip d’orientació (Comptem amb 3 psicopedagogues)

• Foment de la lectura

Gaudim d’una biblioteca amb més de 2000 volums.

Presentació de novetats literàries a càrrec dels mateixos autors i autores.

• Intercanvis culturals a l’estranger a tercer i quart d’ ESO

El nostre alumnat en els darrers anys de l’ ESO  poden participar en estades a França (3r) o bé d’una experiència lingüística amb un viatge a una ciutat europea (Londres , Varsòvia o Praga) (4t).

• Servei comunitari

A l’estil del model anglo-saxó els nostres estudiants oferiran el seu temps per fer feina per la comunitat. Aprenentatge per servei a la comunitat:

-en entitats dels dos municipis (Collbató i/o El Bruc)

-programa d’ anglès  “Sharing to learn”

-programa de reforç acadèmic «Entre companys».

• Patis saludables

Iniciatives que proposen la dinamització dels espais d’esbarjo a càrrec dels alumnes.

• Pla català d’esport a l’escola

Foment d’hàbits saludables i de convivència amb l’esport com aliat.

• Projecte “Tu vals”

Conveni de col·laboració entre el Departament d’Educació, empreses properes i els ajuntament de Collbató i El Bruc, per oferir  una formació compartida de caire professional a una part de l’alumnat de 3r i 4t d’ ESO.