Els estudiants de ciències socials en anglès de 2n d’ESO creen jocs de rol amb cartes sobre la societat feudal

“Com que el comte està lluny, ha assignat als pagesos un senyor feudal a qui han de pagar impostos, una part de la collita, i pel qual han de treballar uns dies a l’any arranjant el castell o fent tasques de guaita a canvi de protecció”.

Aquesta afirmació, feta per una alumna de ciències socials en anglès de 2n ESO a un altre estudiant, és un exemple de les moltes normes que els nostres estudiants estan escrivint durant l’elaboració de les normes d’un joc de rol sobre el feudalisme.

En un gir dinàmic a les lliçons d’història tradicionals, els estudiants de Sunsi Móra es submergeixen en les complexitats de la societat feudal mitjançant un projecte de de creació de jocs de rol. Amb la guia dels seus professors d’història en anglès, els estudiants estan explorant a fons l’organització de les societats feudals, investigant les estructures jeràrquiques, les relacions entre senyors i vassalls, i les dinàmiques tumultuoses que van definir l’Europa medieval. A través d’escenaris de rol, els estudiants adquireixen una comprensió pràctica dels dominis feudals, les seves aliances de vassallatge, i les forces socials, econòmiques i polítiques presents en aquest període fonamental de la història.

Com a part del projecte, els estudiants no només assumeixen els rols de comtes, clergues, nobles i pagesos, sinó que també examinen els aspectes més foscos de la societat feudal, incloent-hi els opressius “mals usos” i les “revoltes remences” que van provocar. A través de l’anàlisi crítica i l’expressió creativa, aquest projecte innovador té com a objectiu fomentar l’empatia envers la història, i una apreciació més profunda per les complexitats del passat entre els estudiants de Sunsi Móra.

Agraïments: Francesc Cardona (Museu d’Història de Catalunya, cessió de material educatiu).

Veure més projectes CLIL aquí.

Students dive into Feudal Society through creating a Role-playing cards game

In a dynamic twist on traditional history lessons, students at Sunsi Móra are immersing themselves in the complexities of feudal society through an innovative role-playing project. Under the guidance of their history and English teacher, students are delving deep into the intricacies of the feudal system, exploring the hierarchical structures of society, the relationships between lords and vassals, and the tumultuous dynamics that defined medieval Europe. Through role-playing scenarios, students are gaining a hands-on understanding of the feudal estates, their vassalage allegiances, and the social, economic, and political forces at play during this pivotal period in history.

As part of the project, students are not only assuming the roles of earls, clergy, nobles and peasants but also examining the darker aspects of feudal society, including the oppressive evil customs and the remences rebellions they sparked. Through critical analysis and creative expression, the project aims to foster empathy, historical empathy, and a deeper appreciation for the complexities of the past among students at Sunsi Móra.

See other CLIL Projects here.