Umhlaba, la proposta de Mapadeball 2024

L’alumnat de 2n d’ESO participa un any més del projecte de dansa contemporània Mapadeball acollit pel Teatre Auditori de Granollers i l’Associació Cultural de Granollers, aquest any dirigit per Sílvia Sant Funk i Mònica Muntaner, ballarines i membres de l’equip fundador de l’espai de dansa La Poderosa, així com del col·lectiu de creació Las Santas.

En la creació i proposta artística ‘UMHLABA significa món en zulú’, les coreògrafes parteixen de la idea que som una part minúscula d’un món molt gran i membres d’una comunitat amb la qual ens construïm. Per això, proposen apropar-se a la idea de món des de tres distàncies: llunyana, mitja i íntima, així com també a partir de tres conceptes: paisatge, comunitat i singularitat.

Diferents nocions de la idea de món utilitzant l’escena com a escenari per identificar idees, emocions i sensacions. A través d’aquesta proposta, es proposa que l’alumnat explori aquesta temàtica des d’una perspectiva individual, comunitària i planetària amb l’objectiu de plasmar-ho en una experiència compartida.

Enguany compartim escenari amb els alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Celestí Bellera de Granollers i compartim també formadora, la Carmen Nájera, ballarina amb molta experiència que ens ha ajudat a portar la proposta d’Umhlaba a l’escenari.

La posada en escena final serà el 14 de maig de 2024 al Teatre auditori de Granollers i les famílies podeu assistir a la representació que es farà aquell dia a les 20h. L’alumnat de centre podrà anar a veure l’espectacle el mateix 14 de maig a les 13h en una funció escolar.

Podeu veure què n’opinen els nostres alumnes en aquest vídeo gravat el dia del primer assaig al Teatre Auditori.

 

Les entrades ja estan a la venda, a 9€ per al públic en general per a la sessió de les 20h. S’han d’adquirir a través de la web del Teatre Auditori de Granollers o de forma presencial a les taquilles del teatre (dijous de 10:30 a 13h i de 17h a 19:30 i divendres de 17h a 19:30).

https://www.teatreauditoridegranollers.cat/ca/programacio/c/4224-mapadeball.html

Sant Jordi 2024

Aquest dimarts 23 d’abril vam celebrar la diada de Sant Jordi al centre.

L’alumnat va participar en recitals de poesia i representacions teatrals, i també van poder realitzar diferents tallers durant el matí. Els alumnes de 1r i 3r d’ESO van haver de resoldre un conjunt de reptes lingüístics i els de 2n i 4t d’ESO van jugar a una selecció de jocs de taula sobre llengua (Trivial lingüístic, Lletra a lletra, Fast words, Apalabrados, etc.). A l’hora del pati, cada alumne va poder fer l’embolcall i escriure la dedicatòria per a la seva rosa. També vam estrenar l’espai Adopta un llibre, en què els alumnes podien agafar llibres per regalar i donar-los una nova vida regalant-lo a algú. La jornada es va tancar amb el lliurament de premis del Certamen literari.

Durant tota la celebració ens van acompanyar les alumnes i professores de l’institut Maria Ward Schule, d’Aschaffenburg, que es trobaven d’intercanvi amb l’alumnat de 4t d’ESO en el marc del projecte Erasmus en què participa el centre.

Volem agrair la implicació de tot l’alumnat en el certamen literari, les il·lustracions que alguns alumnes van fer per decorar l’escenari (Sofia Piugcerver i Lucas González de 2n B) i, especialment, la tasca dels presentadors i les presentadores, el Marco Sevillano i l’Ariadna Soler, que van proclamar els guanyadors i van llegir fragments de les diferents obres. També a l’AFA, per la seva col·laboració amb l’esmorzar.

 

Expliquem contes a les escoles de primària

Avui, l’alumnat de 1r d’ESO, ha visitat les escoles de primària del municipi, Les Llisses i Els Vinyals, per explicar als nens i nenes uns contes i fer-los la seva representació. Aquesta activitat s’ha estat preparant a les classes de la matèria de vincles, on durant setmanes han escollit i preparat uns textos que treballaven valors propers a la seva realitat diària i els han teatralitzat i interpretat.

Volem agrair la participació d’ambdues escoles de primària, que com cada any, ens han obert les portes per fer aquesta activitat. Tot l’alumnat ha pogut gaudir d’una experiència molt enriquidora, tant els petits com els adolescents.

Si cliqueu damunt la imatge, tindreu accés a les imatges d’aquesta activitat.

Benvinguda de l’alumnat alemany d’Erasmus

El divendres 19 d’abril hem donat la benvinguda a l’alumnat de la localitat alemanya de Aschaffenburg, amb els quals estem fent un projecte Erasmus. A part de la recepció oficial i una xerrada sobre mediambient, que s’ha fet a l’Ajuntament i de la visita a les instal·lacions de l’institut, hem culminat la jornada amb activitats esportives al pati organitzades per l’equip d’educació física del centre i de l’equip de professorat de 4t d’ESO.

Els nois i noies d’Alemanya estaran amb nosaltres fins el dia 24 d’abril i compartiran la Festa de la Primavera a Lliçà i les activitats de Sant Jordi a l’institut. Desitgem que tinguin una feliç estada a Catalunya.

Activitat de Contes per tothom

Divendres 19 d’abril l’alumnat de 1r d’ESO ha gaudit d’una estona de contes amb la narradora i actriu Jordina Biosca. Hem passat una bona estona escoltant tres contes explicats meravellosament per la Jordina, que ha fet participar els alumnes en alguna de les històries.

L’activitat, patrocinada per Lliçà de Vall lector i dinamitzada per la biblioteca de Lliçà, s’emmarca en els actes de la Festa de la Primavera i de Sant Jordi.

 

4t d’ESO al Museu de la matemàtiques

Avui l’alumnat de 4t ha fet una visita i un taller al Museu de les Matemàtiques de Catalunya al Palau Mercader de Cornellà de Llobregat. En el taller anomenat Gimcana de la Caixa de Pandora, els alumnes han investigat pel parc, raonant i buscant estratègies en grup per poder descobrir els tresors que amaga la caixa.

L’Associació per promoure i crear un Museu de Matemàtiques a Catalunya treballa per divulgar i estimular una imatge social positiva de les matemàtiques, apropant-les a les persones mitjançant experiències interactives i activitats de manipulació. Podeu veure imatges de l’activitat clicant aquest enllaç: https://photos.app.goo.gl/UJRW61BSziuftDxC9

Visita al Museu del cinema de Girona

Avui dimarts 16 d’abril de 2024 l’alumnat de 1r d’ESO ha viatjat fins a Girona per visitar el Museu del cinema. Amb aquesta visita, han tingut l’oportunitat de conèixer els orígens del setè art i com va anar evolucionant amb el pas del temps, i esbrinar la diferència entre il·lusió òptica i realitat virtual augmentada.

En aquest esplèndid dia plegats hem pogut gaudir d’una visita molt interessant i inoblidable.

Si cliqueu aquí, podreu accedir a l’àlbum fotogràfic d’aquesta jornada i a una mostra del treball que han realitzat.

 

Els records i la memòria.

El passat 10 d’abril va venir l’Oscar Moya, un artista que ha estat tractant la mort en diferents obres al llarg de la seva carrera. Ens va explicar que actualment està fent un projecte sobre el copet de neu, investigant sobre on van enterrar les seves restes arreu del món.

Durant tota la classe vam compartir amb ell les nostres idees i dubtes pel projecte Art i Escola, i a poc a poc vam anar desenvolupant i construint més la idea de la nostra obra i en quin format dur-la a terme.

Aquest article ha estat fet pel grup d’Expressió Artística de 4t.

4t ESO Tallers de rima amb l’escola Versembrant

La setmana del 2 al 5 d’abril l’alumnat de 4t ha treballat la rima i el rap en els tallers que ens ha ofert l’Escola Popular Versembrant. Els tallers ens han permès treballar diferents temes d’interès des de la rima poètica i el rapeig. El resultat és un clip de música de cada grup classe podeu escoltar just al final d’aquesta notícia.

Agraïm com sempre el suport econòmic i logístic de l’Ajuntament de Lliçà de Vall i del personal del Casal de joves El Kaliu que han fet possible aquests talllers. Podeu veure més imatges al següent Àlbum de fotos

 

 

2n ESO Story Cubes

Amb l’alumnat de 2n d’ESO i dinamitzat des de la Biblioteca de Lliçà de Vall hem realitzat l’activitat d’escriptura narrativa amb els Story Cubes, un joc de construir històries a partir de daus que potencia la creativitat i la imaginació.

Hem fet l’activitat en l’entorn del nostre pati interior amb un ambient relaxat i tranquil que ens ha permès elaborar històries originals i divertides. Podeu veure imatge de la sessió amb el grup de 2n C clicant sobre l’enllaç següent: Fotos 2nC Story Cubes

 

Proves Cangur de matemàtiques a l’Institut

El passat 21 de març tot l’alumnat de 1r dESO i un petit grup de 2n d’ESO van participar a la competició Proves Cangur 2024. Es tracta de la competició matemàtica més prestigiosa a escala internacional pre-universitària. De fet, s’organitza a més de 30 països, amb l’objectiu d’acostar les matemàtiques als més joves i intentar despertar el seu interès afrontant reptes matemàtics.

El nostre institut hi ha participat en la modalitat subcangur de 1r i 2n d’ESO i les proves s’han fet al mateix institut supervisada per professorat de l’àrea de ciències.

Concurs passaparaula Consum Rebel

El passat 15 de març, coincidint amb el dia internacional del consum responsable, vam culminar el projecte de 4rt d’ESO denominat Consum Rebel. Ho vam fer celebrant un concurs amb el que es sintetitzaven els conceptes treballats durant les diferents sessions del projecte. El concurs, del tipus “passaparaula”, es va realitzar aquell mateix dia 15 i el grup guanyador és el format per en Marc Valverde, Raúl González, Julia Gabaldón i Clàudia Garrido

Aquí els tenim mostrant el “rosco” del concurs. Moltes felicitats.