A++

El centre disposa d’una aula d’aprenentatges aplicats per al tractament de la diversitat. La seva finalitat és ajudar l’alumnat de 3r i 4t d’ESO amb dificultats d’aprenentatge i d’organització escolar, treballant d’una manera diferent a partir de combinar l’horari lectiu amb les experiències laborals en empreses o administracions públiques. Aquest alumnat treballa amb adaptacions curriculars i potencia el treball per projectes.

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

• Tractament de la diversitat: agrupaments flexibles, atenció individualitzada. Aula d’aprenentatges aplicats a partir de 3r d’ESO amb pràctiques a les empreses i entitats locals.
  • Matèries optatives de reforç i ampliació.
  • Tutories personalitzades. Cada alumne té un tutor personal
  • Servei d’orientació i de psicopedagogia. S’orienta l’alumne personalment, acadèmicament i professionalment.
  • Potenciació del talent. Acompanyem als alumnes, facilitant el descobriment de les habilitats i els talents de cadascun i potenciant les seves capacitats

A més, l’alumnat de l’Aula d’Aprenentatges Aplicats realitza Experiències Laborals dos dies a la setmana. L’objectiu principal d’aquestes experiències es fomentar valors com la responsabilitat, la confiança en un mateix i el propi autoconcepte i l’empatia i la sensibilitat vers els altres.

Escola Les Llisses, Els Vinyals o l’àrea d’Esports de l’Ajuntament de Lliçà de Vall van ajudar a fer créixer aquest projecte en els seus inicis. Altres empreses del municipi com Cultius Lliçà o Vallès Mobel s’han anat sumant al llarg dels anys, treballant en equip vers la formació del nostre alumnat.

Aquest any s’ha incorporat a formar part del projecte la cooperativa APINDEP Ronçana, dedicada als servei a la dependència i formada per persones amb diversitat funcional. Amb aquesta cooperativa també treballem conjuntament amb el “projecte Claki, reciclem l’oli”. I volem treballar en altres projectes al llarg del curs.

L’objectiu és treballar conjuntament per fer de la inclusió una realitat a la nostra societat.