Aqua

Aqua és el títol del Treball de síntesi de 2n d’ESO. Donada la importància d’aquest element natural, l’alumnat té l’oportunitat de treballar aspectes com la gestió i contaminació de l’aigua, el canvi climàtic, la distribució i usos, l’explotació econòmica, entre d’altres.

Per fer-ho, visitem tres espais que ofereixen tres tipus de serveis a la població:

• la potabilitzadora de Cardedeu, des d’on es distribueix aigua potable a la població de la zona;
  • la dessalinitzadora del Llobregat, que malgrat l’elevat cost de la instal·lació i producció d’aigua, resulta imprescindible en un moment de sequera extrema com l’actual per evitar restriccions d’aigua en la població i que abasteix d’aigua un 30% del territori català de l’entorn de Barcelona, amb uns 5 milions d’habitants;
  • i una sortida a Arenys de Mar.

A Arenys fem un passeig en barca per agafar algunes mostres d’aigua i una visita al port i a les drassanes del Moll, inclosa la llotja. No ens oblidem dels usos lúdics de l’aigua i per això també fem caiac i BigSup amb la Base Nàutica d’Arenys.