Projecte Mou-te per Granollers

El Projecte Mou-te per Granollers s’adreça als alumnes de 2n ESO i té com a objectiu conèixer la ciutat i saber orientar-se. L’activitat és una gimcana que es fa per tot Granollers, on els alumnes han de superar una sèrie de proves per tal d’arribar a localitzar els punts clau de la capital del Vallès Oriental.

Els objectius del projecte són:

• Cercar, seleccionar i tractar informació d’espais urbans de tipus diferents.
  • Orientar-se sobre un mapa i una aplicació GPS
  • Preparar i planificar una ruta a peu per una ciutat de mida mitjana.
  • Moure’s autònomament per una ciutat de mida mitjana amb el suport d’un mapa i d’una aplicació digital GPS
  • Treballar en equip i resoldre problemes desenvolupant habilitats socials.
  • Planificar i escriure textos descriptius i instructius formals aplicats a la vida quotidiana.

Durant unes setmanes l’alumnat de 2n cerca informació de diferents espais de la ciutat de Granollers, capital de la nostra comarca, i construeixen uns textos descriptius de cadascun dels espais. A més, amb l’ajuda d’un mapa de la ciutat, construeixen una ruta per tal de visitar tots els espais en una aplicació GPS anomenada IZI TRAVEL a partir d’uns textos instructius redactats en anglès i francès.

El projecte culmina amb una passejada per la ciutat de Granollers utilitzant un mapa i l’aplicació Izi Travel descarregada al mòbil amb la ruta predissenyada amb antel·lació a l’aula i amb una visita a la comissaria dels Mossos d’esquadra. El projecte s’emmarca en les activitats de mobilitat que es realitzen a l’institut amb la col·laboració de la policia local de Lliçà de Vall.

VEURE GALERIA DE FOTOS