T’apuntes a fer possible “Una mentoria meravellosa”?

Juntament amb altres instituts de Catalunya, a l’Institut Vilafant estem participant a Hedera, un programa de mentoria social de Fundesplai que ofereix acompanyament en el pas a la universitat a aquells alumnes de segon de batxillerat o d’un cicle formatiu de grau superior que ho desitgin. T’hi apuntes?

En què consisteix la mentoria Hedera?

Si ets mentor o mentora a Hedera,

• Acompanyaràs a un o una jove de 2n de Batxillerat o CFGS en el seu possible pas a la Universitat a través de trobades periòdiques, generalment virtuals, d’aproximadament una hora i mitja
  • Rebràs una formació prèvia i tindràs suport d’una persona tècnica educativa de l’equip d’Hedera durant tot el procés.
  • Tindràs material al teu abast per poder fer l’acompanyament amb confiança, així com espais de trobada virtual amb la resta de persones mentores amb qui poder compartir dubtes i experiències.

Com sé si el meu perfil és adequat?

Els mentors i mentores d’Hedera poden ser:

• Estudiants de qualsevol curs de grau, màster o doctorat.
  • Persones que fa poc que han acabat els estudis universitaris i estan treballant.
  • Persones amb titulació universitària que no compleixen els dos punts anteriors, però que tenen una clara vocació de voluntariat, cert coneixement del sistema universitari de Catalunya, i experiència amb joves i adolescents.
  • En tots els casos, són persones majors de 18 anys, sensibles i empàtiques, amb capacitat de comunicació, escolta, organització i adaptació.

Per què formar-ne part?

• Per implicar-te en un projecte amb valors socials i treballar per a la transformació social i la igualtat d’oportunitats.
  • Per viure un procés de creixement personal i desenvolupar habilitats socials i personals.
  • Per desenvolupar des del voluntariat experiències i habilitats que poden ajudar-te en la millora d’oportunitats en el mercat laboral.
  • Per obtenir acreditació en mentoria.
  • Per obtenir el reconeixement de crèdits del grau que estiguis cursant en cas que hi hagi un conveni amb la teva universitat.
  • Per acompanyar un/a jove en una etapa vital que li pot estar resultant difícil i per la qual tu ja has passat.
  • Per donar, rebre i aprendre a partir del vincle que s’estableix.

Quina durada té?

• La mentoria es contempla de març a novembre del 2023, però si t’arriba la informació un cop iniciat aquest període, no dubtis a inscriure’t: és molt possible que algun/a jove estigui esperant tenir una persona mentora!

Què he de fer per inscriure’m?

• Després, et demanarem que omplis un segon formulari per conèixer-te millor i poder tenir prou informació per proposar-te una persona mentorada amb qui et puguis entendre bé. També et farem arribar informació més detallada de la mentoria.