ESO
Finalitats ESO
1. La finalitat de l’educació secundària obligatòria és l’assoliment de les competències clau que permeti a tots els alumnes:
a) Assegurar un desenvolupament personal i social sòlid amb relació a l’autonomia personal, la interdependència amb altres persones i la gestió de l’afectivitat.
b) Desenvolupar en el nivell adequat, com a forma de coneixement reflexiu, de formació de pensament i d’expressió d’idees, les habilitats i competències culturals, personals i socials relatives a:
– L’expressió i la comprensió orals, l’expressió escrita i la comprensió lectora, les competències matemàtiques i les competències necessàries per a l’ús de les noves tecnologies i de la comunicació audiovisual.
– La comprensió dels elements bàsics del món en els aspectes científics, socials, culturals, religiosos i artístics, en particular aquells elements que permetin un coneixement i arrelament a Catalunya.
– La sensibilitat artística i la creativitat.
– La coresponsabilitat i el respecte a la igualtat de drets i d’oportunitats de les persones.
– El treball i l’estudi, individual i en equip, amb autonomia i capacitat crítica.
– La resolució de problemes de la vida quotidiana, la convivència i l’exercici responsable de la ciutadania.
– L’hàbit lector com a eina bàsica per accedir i construir coneixement i desplegar el potencial personal.
2. L’educació secundària obligatòria ha de garantir la igualtat real d’oportunitats per desenvolupar les capacitats individuals, socials, intel·lectuals, artístiques, culturals i emocionals de tots els nois i les noies que cursen aquesta etapa. Per aconseguir-ho, cal una educació de qualitat adaptada a les necessitats de l’alumnat que afavoreixi l’èxit escolar i l’equitat en la seva aplicació i distribució en el territori.
Erasmus+
Els alumnes de 3r d’ESO de l’Institut de Vilafant han viatjat a Polòlia, a la ciutat de Szczecin, en el marc d’un projecte europeu Erasmus+ anomenat I-Youth, joves per la innovació. Han estat treballant durant una setmana amb alumnes de diferents institucions d’arreu d’Europa: Grècia, Polònia, Itàlia, Rumania i Hungria. I-Youth és un projecte molt
Erasmus + a Polònia, 3r dia
Alumnat de 3r d’ESO treballant en els seus projectes aportant suggeriments i integrant idees. Tarda visitant un centre de secundària i observant a l’aula diferents metodologies de treball docent.
Erasmus + a Polònia, 3r dia Llegeix més »
Erasmus+ a Polònia, 2n dia
Dia intens a Szczecin, presentacions dels diferents projectes europeus i discussions sobre com ha de ser un centre educatiu del futur i la seva vinculació amb la societat. Els estudiants han participat en debats intensos i productius que ens encoratgen a seguir treballant en les nostres projectes. .
Erasmus+ a Polònia, 2n dia Llegeix més »
Xerrada Criptografia
Òscar Font ha ofert una magnífica xerrada a l’alumnat de 3r d’ESO sobre “codis secrets” i ens ha portat una màquina enigma
Xerrada Criptografia Llegeix més »
Erasmus+ a Polònia, 1r dia
Un grup d’alumnes de 3r d’ESO a Szczecin (Polònia) en el marc del projecte europeu Erasmus+ I-Youth. Matí turístic i tarda de treball a la Universitat Collegium Balticum.
Erasmus+ a Polònia, 1r dia Llegeix més »
Visitem el Museu Dalí
Visita guiada en anglès al Museu Dalí amb alumnat de 3r d’ESO en el marc del Treball de Síntesi on es treballa globalment des de totes les àrees. Ens han felicitat per l’atenció i interès que ha mostrat l’alumnat.
Visitem el Museu Dalí Llegeix més »
Xerrada regidor hisenda
Xerrada del senyor Francesc Gaspar, primer tinent d’alcalde i regidor d’hisenda, cultura i promoció econòmica de l’Ajuntament de Vilafant, que ha fet sobre el pressupost municipal (ingressos, despeses, inversions, evolució del deute i pressupostos participatius) davant dels alumnes de 4t d’ESO que realitzen l’assignatura optativa d’Economia.
Xerrada regidor hisenda Llegeix més »
Esquiada 2n d’ESO
Esquiada amb els alumnes de 2n d’ESO, dos dies intensos d’activitats d’Educació Física al medi natural.
Esquiada 2n d’ESO Llegeix més »
Agitart
Taller d’expressió i comunicació corporal amb tot l’alumnat d’ESO a càrrec de l’Associació Agitart de Figueres.












