ESO

Finalitats ESO

1. La finalitat de l’educació secundària obligatòria és l’assoliment de les competències clau que permeti a tots els alumnes:

a) Assegurar un desenvolupament personal i social sòlid amb relació a l’autonomia personal, la interdependència amb altres persones i la gestió de l’afectivitat.

b) Desenvolupar en el nivell adequat, com a forma de coneixement reflexiu, de formació de pensament i d’expressió d’idees, les habilitats i competències culturals, personals i socials relatives a:

– L’expressió i la comprensió orals, l’expressió escrita i la comprensió lectora, les competències matemàtiques i les competències necessàries per a l’ús de les noves tecnologies i de la comunicació audiovisual.

– La comprensió dels elements bàsics del món en els aspectes científics, socials, culturals, religiosos i artístics, en particular aquells elements que permetin un coneixement i arrelament a Catalunya.

– La sensibilitat artística i la creativitat.

– La coresponsabilitat i el respecte a la igualtat de drets i d’oportunitats de les persones.

– El treball i l’estudi, individual i en equip, amb autonomia i capacitat crítica.

– La resolució de problemes de la vida quotidiana, la convivència i l’exercici responsable de la ciutadania.

– L’hàbit lector com a eina bàsica per accedir i construir coneixement i desplegar el potencial personal.

2. L’educació secundària obligatòria ha de garantir la igualtat real d’oportunitats per desenvolupar les capacitats individuals, socials, intel·lectuals, artístiques, culturals i emocionals de tots els nois i les noies que cursen aquesta etapa. Per aconseguir-ho, cal una educació de qualitat adaptada a les necessitats de l’alumnat que afavoreixi l’èxit escolar i l’equitat en la seva aplicació i distribució en el territori.

Currículum i orientació a l’ESO

Reconeixement al TecnoRepte

El Tecnorepte és una proposta de repte tecnològic que cada any fa l’equip ICE de Tecnologia de la UdG, format per professors de secundària i professors de la EPS i adreçada a alumnes d’ESO de la província de Girona. El repte es fa arribar a tots els centres de secundària a principis de curs, amb […]

Reconeixement al TecnoRepte Llegeix més »

Erasmus + a Volos (Grècia)

Un grup d’alumnes de 2n i 3r d’ESO  han participat a la darrera trobada del projecte europeu ICAP dins el programa europeu Erasmus +. Una vegada més ens hem trobat amb els nostres socis del projecte, que són instituts de Romania, Grècia, Eslovènia i el Regne Unit. Hem estat durant 5 dies treballant a la

Erasmus + a Volos (Grècia) Llegeix més »

Escola i Empresa FEMCAT

Maria Jordà, directora de la Fundació Eurofirms, ens ha fet una interessant xerrada sobre selecció de personal a les empreses i sobre emprenedoria. S’ha fet una sessió amb els alumnes de 1r de Batxillerat que cursen Economia de l’empresa i una altra sessió amb els alumnes de 4t ESO que fan Economia i CF1 d’Activitats

Escola i Empresa FEMCAT Llegeix més »

TecnoRepte 2019

Enguany ens representa l’equip “Ice Girls” format per les alumnes de 3r d’ESO: Laura Cateura, Mireia Garcia i Marina Climent http://www2.udg.edu/projectes/Tecnorepte/Equipsiprojectes/tabid/20866/language/ca-ES/Default.aspx També podem votar a Instagram: https://www.instagram.com/tecnorepte2019/

TecnoRepte 2019 Llegeix més »

Visita a Borrassà 2n ESO

Sortida amb els alumnes de 2n d’ESO a Borrassà, visita guiada a la Plaça de la Geometria, per aprendre matemàtiques. Ens ha guiat l’Arquitecte Municipal, Sr. Fernando Aizpun, un dels impulsor de l’espai conjuntament amb l’Alcalde, Sr. Ferran Roquer.  

Visita a Borrassà 2n ESO Llegeix més »

El rosco de palabras

Los alumnos de Aula Oberta y Flexible de 3r d’ESO en la asignatura de Castellano han hecho varios roscos de palabras para trabajar el vocabulario y las definiciones del diccionario. Los alumnos se han dividido por grupos para escoger una temática (han escogido países, películas y verano) y empezar a pensar palabras y sus respectivas

El rosco de palabras Llegeix més »

Desplaça cap amunt
Ves al contingut