ESO

Finalitats ESO

1. La finalitat de l’educació secundària obligatòria és l’assoliment de les competències clau que permeti a tots els alumnes:

a) Assegurar un desenvolupament personal i social sòlid amb relació a l’autonomia personal, la interdependència amb altres persones i la gestió de l’afectivitat.

b) Desenvolupar en el nivell adequat, com a forma de coneixement reflexiu, de formació de pensament i d’expressió d’idees, les habilitats i competències culturals, personals i socials relatives a:

– L’expressió i la comprensió orals, l’expressió escrita i la comprensió lectora, les competències matemàtiques i les competències necessàries per a l’ús de les noves tecnologies i de la comunicació audiovisual.

– La comprensió dels elements bàsics del món en els aspectes científics, socials, culturals, religiosos i artístics, en particular aquells elements que permetin un coneixement i arrelament a Catalunya.

– La sensibilitat artística i la creativitat.

– La coresponsabilitat i el respecte a la igualtat de drets i d’oportunitats de les persones.

– El treball i l’estudi, individual i en equip, amb autonomia i capacitat crítica.

– La resolució de problemes de la vida quotidiana, la convivència i l’exercici responsable de la ciutadania.

– L’hàbit lector com a eina bàsica per accedir i construir coneixement i desplegar el potencial personal.

2. L’educació secundària obligatòria ha de garantir la igualtat real d’oportunitats per desenvolupar les capacitats individuals, socials, intel·lectuals, artístiques, culturals i emocionals de tots els nois i les noies que cursen aquesta etapa. Per aconseguir-ho, cal una educació de qualitat adaptada a les necessitats de l’alumnat que afavoreixi l’èxit escolar i l’equitat en la seva aplicació i distribució en el territori.

Currículum i orientació a l’ESO

Guanyadores de l’Oral Constest!

Felicitem la Laia García, l’Emma Garriga i l’Àngela Pacreu, alumnes de 3r d’ESO i guanyadores de l’Oral Contest que es va celebrar dissabte passat a l’Ins Narcís Monturiol. Enhorabona també a la Mireia Gálvez, Nerea Hierro, Èlia Marí i Carla Sala de 2n d’ESO, que van quedar finalistes al concurs. Congratulations for your videos on

Guanyadores de l’Oral Constest! Llegeix més »

Dia mundial de l’aigua

Per celebrar el Dia mundial de l’aigua, el 22 de març, l’alumnat de 3r i 4t d’ESO de l’optativa de SOStenibilitat va elaborar una infografia sobre l’excepcional situació de sequera que estem vivint i amb alguns consells sobre com estalviar aigua. Aquí teniu un enllaç a la infografia que conté tota la informació.

Dia mundial de l’aigua Llegeix més »

Sortida al Manol amb 1r d’ESO

Avui, l’alumnat de 1r ESO ha fet una sortida per conèixer ecosistemes del nostre entorn com són l’ecosistema fluvial i el bosc de ribera, mentre identificaven espècies del riu Manol. Han pogut observar i aprendre on viuen algunes espècies autòctones com els escarabats d’aigua, granotes, sabaters, escorpí d’aigua, nedadors d’esquena, etc. I també veure que

Sortida al Manol amb 1r d’ESO Llegeix més »

Certamen de lectura en veu alta

Aquest dilluns 20 de març hem participat al Certamen de Lectura en Veu Alta a l’Auditori dels Caputxins. És un concurs organitzat per Fundació Enciclopèdia Catalana. De 1r d’ESO, hi ha participat: Carlota Ayats, a la categoria Corsaris. A la categoria Tropa de Corsaris, a 4t d’ESO, hi han participat: Judit Oriol, Laia Llobet i

Certamen de lectura en veu alta Llegeix més »

Desplaça cap amunt
Ves al contingut