Mercat de Tecnologia del Vallès

Aquest matí 50 alumnes d’ESO i Batxillerat amb participat amb els seus projectes al Mercat de Tecnologia del Vallès. Al vestíbul de l’Escola d’Enginyeria de Terrassa han exposat les capses, martinets, hovercraft, tricicles xinesos, tractor, robots, autòmat i tota mena d’aparells electrònics.

Estructures, robots, globus aerostàtics, muntatges elèctrics, sistemes magnètics, jocs, detectors electrònics, maquetes, circuits, aerogeneradors, trens que leviten, vehicles impulsats amb energies alternatives, etc. són alguns dels enginys creats per estudiants d’ESO i Batxillerat que s’han presentat al Mercat de Tecnologia del Vallès 2014, el 9 d’abril a l’Escola d’Enginyeria de Terrassa. Hi han assistit uns 600 estudiants de 15 centres d’educació secundària.

Els alumnes de primer i segon d’ESO van gaudir amb una conferència-espectacle del Dani Jiménez sobre energia que els va deixar a tots electritzats.

A l’edició d’aquest any s’han batut tots els rècords de participació perquè es van presentar 80 projectes tecnològics realitzats per estudiants de 10 centres d’ensenyament secundari de Terrassa, Sabadell, Barberà del Vallès, Canovelles, Cardedeu i Dosrius. Els centres són: INS Maristes Inmaculada, Escola Pia de Sabadell, INS Torre del Palau, INS Bellulla, INS La Romànica, Escola Dosrius, Escola Mil·lenari, INS Can Planas, Escola Pia de Terrassa, i INS el Sui. A més, van visitar el Mercat estudiants dels l’Instituts Banús, Eugeni Xammar, Ribot i Serra, Institut Investigador Blanxart i l’Escola Sant Gervasi.

Alguns alumnes han pogut gaudir de l’exposició de “Els invents que han canviat la història” a càrrec del Sr. Ramon Magem, antic encarregat d’electricitat de les mines de potassa de Balsareny i la conferència-activitat: “L’Energia ni es crea ni es destrueix, s’aprofita” a càrrec de Dani Jiménez del programa “DinàmiKs” de TV3. En aquest espectacle, Jiménez i l’equip de Creaciència explican els canvis als quals ha estat sotmesa la societat amb cada revolució energètica, des de l´ús del foc, passant pel carbó i el petroli, fins a l’electricitat. A més, Dani Jiménez proposa al públic el repte de canviar la manera de consumir energia.

A continuació podem veure altres fotografies.