Intercanvi amb el Collège Saint Joseph de Marcillac-Vallon

25 alumnes de 3ESO de l’INS Can Planas i les seves professores acompanyants vam marxar el dissabte 9 d’abril cap a França per fer l’Intercanvi entre l’INS Can Planas i el Collège Saint Joseph de Marcillac-Vallon (Aveyron, France).

Vam parar a admirar el viaducte de Millau, magnífica obra arquitectural del britànic Norman Foster. Vam seguir el nostre camí fins a Marcillac-Vallon on ens esperaven els nostres companys francesos i les seves famílies. Vam berenar tots junts i cada alumne se’n va anar amb la seva familia anfitriona. El dia després, ens vam trobar a l’Ajuntament del poble on l’alcalde ens va fer un petit discurs de benvinguda. Just després, vam poder tastar refrescos i coca locals. La resta del dia els nostres alumnes el van passar en família.

Aquí estem davant de l’Ajuntament.

El dilluns al matí, els nostres alumnes van poder veure el funcionament del centre i de les classes. A la tarda, després de dinar al menjador escolar, vam anar a Conques, parada de molts pelegrins del camí de Santiago. Allà, el mossèn Jean-Daniel ens va fer molt amablement una petita visita comentada.

El Senyor Alcalde de Marcillac ens adreça unes paraules de benvinguda.

El dimarts vam anar a Rodez (el que correspondria a la capital de comarca). Els alumnes van gaudir d’una vista guiada de la catedral i del casc antic i van tenir temps lliure per passejar.

Aquí estem amb els nostres amics al seu institut.

El dimecres al matí va ser molt dur acomiadar-nos dels nostres amics peró havíem de tornar cap a Espanya. En camí, vam parar a Roquefort i vam fer la visita de les caves on vam aprendre com s’elabora el famós formatge del mateix nom. Finalment, vam arribar a Can Planas cap a les 19h. Després d’aquesta experiència tant enriquidora, ens queda preparar la vinguda dels nostres companys francesos el proper setembre a Barberà. Quina il•lusió de tornar-los a veure!