Conferencia de l’Albert Cusidó de Fotoperiodistes

El dijous 28 el membre de l’entitat Fotoperiodistes, Albert Cusidó, va fer una conferencia pels alumnes de primer d’ESO, al voltant de les mines antipersonal i les víctimes que provoquen.

La conferència va aportar una explicació del que són les mines antipersona i la seva incidència en la vida quotidiana de milions de persones arreu del món.

A la conferència es va presentar també la necessitat del desminatge urgent de moltes àrees del geogràfiques del planeta per tal que els seus habitants puguin tornar a la normalitat. Es van mostrar varis models de mines, per tal que els alumnes puguin tenir un contacte visual i físic amb aquests artefactes tan habituals en algunes zones del planeta. Finalment, i en clau positiva, es va fer una aproximació al programa dels “gossos ensumadors”, un dels més moderns, punters i segurs en matèria de localització de mines.