COB ESO

El jovent de l’Institut Can Planas coneix el sector de la seguretat.

Segurament hauran estat molts els joves que algun cop hauran pensat que en el futur els agradaria treballar de bombers o de policies. En aquesta ocasió, 8 joves de 2n d’ESO de l’Institut Can Planas de Barberà del Vallès s’han pogut apropar a aquestes professions. L’activitat s’emmarca en el COB (Coneixement d’Ocupacions Barberà del Vallès) en la modalitat de COB ESO. Mitjançant aquest tipus d’activitats es pretén que joves amb certes dificultats amb els estudis, entrevegin un futur professional motivador que els faci adonar de la necessitat de formar-se i assolir l’Educació Secundària Obligatòria per poder treballar en aquelles ocupacions.

En la sessió es va comptar amb un agent dels Mossos d’Esquadra i un de la Policia Local de Barberà del Vallès, així com un bomber de l’Ajuntament de Barcelona. Els professionals van fer una exposició per donar a conèixer les professions que s’inclouen en l’àmbit ocupacional dels cossos de seguretat, així com per conèixer quins són els diferents itineraris formatius que permeten accedir-hi. La sessió va generar molta expectació per part de l’alumnat, que al llarg d’un matí van poder apropar-se a algunes de les actuacions que realitzen els cossos de seguretat en la seva feina diària. Així, a més de fer una visita per la comissaria dels Mossos d’Esquadra, van realitzar una prova d’alcoholèmia, utilitzar un extintor i un equip de respiració.

Des de la regidoria de Promoció Econòmica es vol agrair la col—laboració dels professionals dels Mossos d’Esquadra, Policia Local de Barberà del Vallès, així com de Bombers de Barcelona, que han permès la realització d’aquesta jornada amb el jovent. Actuacions com aquesta, a més demotivar el jovent cap a la continuació dels estudis, també aconsegueix apropar el jovent als cossos de seguretat de la ciutat, facilitant-ne la relació.En la mateixa línia de “tastar ocupacions” i dins d’aquesta acció de COB ESO, l’alumnat dels instituts provarà 11 sectors ocupacionals diferents en les especialitats de Imatge personal; Serveis socioculturals a la comunitat; Energia i aigua/instal—lació; Automoció: electromecànica, Automoció:carrosseria; Comerç i màrqueting; Hoteleria/turisme; Mosso magatzem/logística; Sanitat/infermeria; Serveis de protecció i seguretat; Autoocupació i Administració.

En el mes de març també està prevista la realització del COB Orienta, on al llarg de tres dies alumnat de 3r d’ESO dels dos instituts de la ciutat tenen l’oportunitat de conèixer ocupacions representatives de 8 àmbits ocupacionals, perquè els ajudi a orientar-se i decidir què els hi pot interessar per estudiar o treballar quan finalitzin l’ESO. Aquestes activitats d’orientació s’emmarquen dins les accions de Transició Escola Treball (TET) que realitza Barberà Promoció pel jovent del municipi. Altres accions que es realitzen en aquest àmbit, són les tutories d’acompanyament al jovent i famílies per orientar-les en l’itinerari formatiu professional a seguir; els Programes de Qualificació Professional Inicial – PQPI i el programa Joves per l’Ocupació. A més, es coordina la Comissió per la Transició Escola Treball – CTET del Consell Escolar Municipal on hi participen diversos professionals del municipi que atenen al jovent per facilitar el salt de l’escola al món laboral.

La regidoria de Promoció Econòmica “és Barberà, empresa i societat”, formada per la Fundació Barberà Promoció i Actividades Integradas SA treballa des de 1988 desenvolupant accions que afavoreixen l’ocupació del municipi mitjançant la implementació de polítiques actives d’ocupació, orientació, formació, assessorament i dinamització empresarial.