Can Mundet 2008

Entre els dies 9 i 11 de juny de 2008 els alumnes de segon d’ESO van fer el seu crèdit de síntesi a la casa Can Mundet, a prop del poble de Vidreres, al massís de les Gavarres.

Els sis tallers tenien a veure amb l’astronomia i l’entrenament dels astronautes.

A un dels tallers anomenat CEFA (Centre d’entrenament de futurs astronautes) varem fer exercicis semblants als que fan els astronautes per tal de preparar-se per les misions espacials.

A més dels tallers també varem fer tirolina i piscina.

Compartíem la masia d’estil “Indià” amb els alumnes de cinquè i sisè de primària d’un centre de Artés. Varem fer una mica d’esport, futbol i tirolina.

A partir de les 6 i mitja de la tarda la piscina s’obria, i encara que l’aigua no estava massa calenta molts de nosaltres fèiem una capbussada.

La nit del dimarts ens varem empolainar i de 10 de la nit fins a dos quarts de 12 tothom a la disco. Els monitors (L’Alba, el Pau, la Cristina…) animaven de valent.

La casa disposava d’un saló senyorial amb làmpada de ferro forjat i marbre.

A les nits uns dormien i un altres no tant, però la majoria varem poder fer-ho.

El menjador ho compartíem amb els alumnes del centre de primària amb els que alguns varen fer amistat.

El taller CEFA prepara als futurs astronautes per les missions que hagin de portar a terme a la ISS.

Varem fer diverses observacions astronòmiques, de la lluna amb el telescopi, i des de la nau dels planetes i les galàxies.

L’entorn de la casa, al mig del bosc hi era ple de plantes de tot tipus, granotes, ocells i altres animals que no varem veure.

Pel bosc varem trobar altres instal·lacions: planetaris, planetes inflables i casetes de fusta.

Desprès de tres dies, amb moltes coses viscudes, ens tornàvem cap a casa.