Aula d’Acollida

L’arribada d’un nombre important d’alumnat nouvingut, especialment durant els darrers anys, ha provocat un canvi important en la vida quotidiana dels nostre centres i ha suposat un repte per a tots nosaltres.

L’acollida d’aquest alumnat, és un dels primers objectius del centre i està emmarcada dins del Pla d’acollida i integració que el centre té establert amb caràcter general per a tot l’alumnat. Per poder garantir aquest procés, cal preveure una sèrie de mesures específiques que facilitin l’acompanyament de l’alumnat i les seves famílies en la seva arribada a un context social i cultural completament nou.

L’aula d’acollida és un punt de referència i un marc de treball obert que permet una atenció emocional i curricular personalitzada i un aprenentatge intensiu de la llengua catalana. Proporciona a l’alumnat nouvingut una atenció adequada a les necessitats i als progressos relacionals i lingüístics, com a complement del treball del grup classe al qual estigui.

A l’aula d’acollida es treballa molt amb les noves tecnologies, programes interactius, presentacions, radio, vídeos, etc. Al llarg de tres cursos van fer un programa de radio que emetien a hores de pati. De tota aquesta activitat queda constància a dos blocs, Acollidainscanplanas i Llenguairadio.