Assassinat a Hollywood

El proper 23 d’abril es representarà al centre l’obra de teatre d’Adelaida Frias, “Assassinat a Hollywood”. A la mateixa participen un nombrós grup d’alumnes des de primer d’ESO fins a Batxillerat.

Sinopsi:

Durant la cerimònia del lliurament dels Òscars, una gitana s’introdueix entre la gent i llegeix la mà d’una actriu de renom. La seva predicció alterarà el comportament de l’artista i causarà el desordre a la festa.

Escriptora, actriu i acròbata

La autora de l’obra és l’actriu i acròbata Adelaida Frías, cofundadora amb Jordi Borrell, del Circ Perillós, companyia que ha combinat en els últims trenta anys el teatre amb l’acrobàcia i que ha estat present en diversos festivals europeus. L’artista alterna la seva disciplina amb la d’autora, escriu guions per a altres companyies, i ha creat el duo Delícies, amb el qual interpreta els seus relats acompanyada al saxo per Jordi Borrell.
Arran d’aquesta fusió, el portal d’internet Deliciesveuisaxo.com edita textos teatrals de l’autora i ofereix la possibilitat que els interessats n’obtinguin un mostra i unes propostes escèniques i que, si ho volen, facin la comanda dels textos íntegres en PDF.

El portal d’Alelaida Frías ofereix textos teatrals en català, en castellà i anglès, les tres llengües més habituals dels presumptes receptors joves de les obres.

El portal, d’altra banda, té una notable acceptació per part del professorat de l’àrea del foment del teatre en els centres escolars i alterna —com la col•lecció Micalet Teatre de Bromera— textos propis de diferents temàtiques amb adaptacions de clàssics.

A Un anunci enverinat, una noia que busca feina va a parar a un castell on viuen unes altres noies la mar de simpàtiques vigilades per un majordom que guarda una colla de bèsties terrorífiques.

A Una tarda de visites, a una àvia se li espatlla el televisor i una agència d’assistència de gent gran li omple la casa de Caputxetes. En un nivell més juvenil,

Un assassinat a Hollywood porta els espectadors a una cerimònia de lliurament dels Oscars on es cola una gitana que llegeix la mà i fa una predicció que causa el desori de la gala.

Segons l’autora Adelaida Frías, moltes de les obres que ofereix aquest portal d’Internet han estat escrites en l’últim decenni. Algunes han estat representades per joves entre 6 i 18 anys, en grups dirigits, en certs casos, per ella mateixa, i algunes han estat escrites a partir de temes o personatges proposats pels mateixos joves.

La característica comuna de totes les obres és que han estat estrenades en escenaris municipals dels centres on s’han treballat. En certa manera, el mètode, en versió jove, no està tan allunyat de l’antiga escola teatral que van practicar en els inicis companyies com Joglars, Comediants, La Cubana o Dagoll Dagom.

Adelaida Frías desxifrant Aquatúbulus from Merlí on Vimeo.