II Mostra de circ i teatre

Aquest matí els alumnes de quart d’ESO han anat a Barcelona per tal de gaudir de la II Mostra de circ i teatre, d’obres fetes pels alumnes dels centres que imparteixen aquests cicles formatius.

Centre de les arts del circ Rogelio Rivel

Karlos i el Kaos

Creació col·lectiva a partir de la idea que tot es mou. Estem en constant transformació, sobretot quan som joves, i vessem energia.

Col·legi de teatre de Barcelona

Sin noticias de Gurb

El cos de la paraula literària

A partir de la novel·la d’Eduardo Mendoza fem un treball de posada en escena d’una obra literària. Des del sentit de l’humor de la paraula escrita busquem el ritme de la comèdia, busquem la veu del narrador i la corporalitat de les descripcions del paisatge, dels personatges i de l’entorn.

El galliner centre de formació teatral

Aürt de vida

L’aürt, la topada sobtada és el motiu inicial d’aquesta creació conjunta. Parlem de moments decisius de la vida, dels cops sobtats que ens transformen i ens canvien el l’ésser i les circumstàncies vitals. Cops inesperats que faran que mai tornem a ser els mateixos: l’assetjament, la primera relació sexual, la pèrdua del primer amor, la decisió que em portarà a la incertesa de què faré d’adult…

Arsènic escola de teatre

El burgès gentilhome (escena)

Comèdia de personatges a partir de Molière. El burgès gentilhome és una comèdia àcida i trepidant de Molière, escrita al segle XVII, que reflexiona sobre l’engany i l’aparença. Una sàtira de vigència aclaparadora: en l’actualitat l’aparença és a l’ordre del dia i no hi ha cap pudor a utilitzar l’engany per escalar socialment o aconseguir propòsits amb rapidesa. Un joc escènic on el senyor Jourdain perd el seny i la senyora Jourdain la paciència, la marquesa es fa pregar i Dorante desespera, Couvielle i Nicolaua surten de l’armari i Lucila i Cleonte perden el cap per amor.

La casona escola d’actuació teatral

Jo, tu, ell, ella, nosaltres, vosaltres i tots plegats

Volem fer un crit per les dones que s’han sentit víctimes de la violència de gènere. Per la por que de vegades sentim en anar pel carrer. Per l’opressió en tants àmbits, per callar davant del patriarcat. No és una qüestió de classe, ni tan sols de gènere. Homes i dones diuen junts: “Mentre hi hagi un llop, seguirem cridant!”

Coreografies, cant i text es barrejaran en uns minuts.

El timbal centre de formació i creació escènica

El pasado no está muerto

A partir del mite de Cronos explorem què significa el pas del temps. Quins somnis tenim, quines decisions prendrem que determinaran la nostra vida i quin serà el nostre futur en una societat on la immediatesa és l’únic que compta. Els actors i les actrius treballen territoris poètics i còmics a partir de diferents tècniques de teatre físic.

Aula de teatre de Lleida

Dirty void

Ella és tan bonica que sembla que s’hagi de morir. L’interior del mirall és el seu doble. Respira, respira, ajuda’m. No vull ser tu, no vull ser jo, no vull ser. La resta són crits. Sóc l’epicentre del caos. Proposta d’experimentació de materials amb un llenguatge escènic de noves dramatúrgies al voltant de la recerca d’un mateix, en un món ple de multituds, solituds i buits.