Projecte Amphitruo. III Trobada d’alumnes de Llatí de Batxillerat

El passat 12 de novembre els alumnes de batxillerat de Llatí van participar a la III Trobada d’alumnes de Llatí de batxillerat que organitza el grup de Clàssiques Amphitruo. Enguany hi van prendre part 90 alumnes de 1r i 2n de batxillerat d’entre els instituts Vall d’Hebron (Barcelona), INS Guissona (Guissona), Torroja (Cervera) i l’INS Can Planas.

Els alumnes s’organitzaren en quatre grans grups integrats per nois i noies dels quatre centres participants. D’aquesta manera es propiciava la col·laboració entre joves dels diferents centres.

Per segon any consecutiu, els alumnes de 2n de batxillerat de l’INS Can Planas –que ja havien participat a la trobada de l’any passat com a alumnes visitants- van fer d’amfitrions de la resta d’alumnes. Així doncs, cada grup constava de dos amfitrions que els guiaven durant la visita de la Bàrcino romana, mentre anaven responent les preguntes d’un dossier a mode de gimcana.

Una visita de tals característiques no només pretén potenciar el treball col·laboratiu i el coneixement de les restes romanes de la ciutat, que formen part del temari de selectivitat, sinó també constatar que arreu de Catalunya hi ha moltíssims alumnes de Llatí que es poden trobar i unir amb una mateixa finalitat: reconèixer la pervivència del nostre antic món clàssic.