Olimpíada de Biologia a la UAB

Les alumnes de segon de batxillerat, Ingrid Santini i Ariadna Serrano, participaran el proper dissabte a l’Olimpíada de Biologia a la UAB.

El proper dissabte, 7 de febrer, la Facultat de Biociències tornarà a ser una de les seus de l’Olimpíada de Biologia de Catalunya, amb 200 participants. A les diferents seus de la prova hi participaran, de manera simultània, un total de 320 alumnes.

A l’Olimpíada de Biologia de Catalunya 2015 participaran alumnes matriculats de 2n de batxillerat en centres de secundària de tot Catalunya. La prova consistirà en una part teòrica, que realitzaran tots els alumnes, i una altra de pràctica, que realitzaran només els 20 alumnes amb les millors qualificacions de la prova teórica.

La prova teòrica es durà a terme el proper dissabte 7 de febrer al matí, simultàniament a les diferents seus, amb 200 participants a la Facultat de Biociències de la UAB; 30 participants a la Facultat de Ciències de la Universitat de Girona; 30 participants a la Universitat de Lleida; 30 participants a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona; i 30 participants a la Universitat de Vic.

La prova pràctica es realitzarà el poper dimecres, 11 de Febrer, de 15:00h a 18:00h, a la Facultat de Biociències de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Tots els participants rebran un diploma acreditatiu de la seva participació i els vint alumnes amb la millor nota de la fase teòrica obtindran el diploma acreditatiu com a finalistes i l’accés a disputar la prova pràctica.

Es concediran tres medalles d’or, tres medalles d’argent i medalles de bronze a la resta de finalistes. Els tres alumnes amb la qualificació més alta rebran el diploma corresponent de guanyadors de l’edició 2015, una medalla i un obsequi.

Els sis millors classificats podran participar, si ho desitgen, en representació de Catalunya en la X Olimpíada Espanyola de Biologia (OEB), que se celebrarà a Lleó del 12 al 16 de març de 2015. Per la seva part, els quatre millors classificats de l’OEB podran participar en la XXVI Olimpíada Internacional de Biologia (IBO), que se celebrarà a la ciutat d’Aarhus (Dinamarca) del 12 al 19 de juliol. A més, els quatre següents millor classificats de l’OEB tindran l’opció de participar en la IX Olimpíada Iberoamericana de Biologia (OIAB), que es farà a El Salvador la primera setmana de setembre. Tots els alumnes participants a l’OEB també podran gaudir durant una setmana de formació per part d’un investigador en un centre de recerca del CSIC de la seva elecció.

L’alumne/a guanyador/a tindrà dret a la gratuïtat del primer curs de determinats graus, segons la disponibilitat de cada Universitat.